Az év első két hónapjában majdnem 60 százalékkal kevesebb új személyautót értékesítettek a kereskedők, mint egy esztendővel ezelőtt (még a hatezret sem érte el a számuk), és hasonló mértékben esett vissza a kishaszongépjárművek eladása, alig több mint ezret vittek el a kereskedésekből. S mindez azért különösen aggasztó, mert a 2009-es év is tragikus eredményeket hozott.
A privát vásárlók 90 százaléka eltűnt a hazai autókeresedésekből, többnyire az államigazgatási szervezetek, nagyvállalkozások maradtak meg a piacon – mondja Harsay László, az Óbudai Autójavító Kft. értékesítési igazgatója. Ám az is jellemző, hogy utóbbiaknál a korábbi 150 ezer helyett most 200 ezer kilométeres futás után gondolnak a járműcserére. Cégük viszonylag szerencsésnek mondhatja magát, mert olyan márkákat forgalmaz (Volkswagen, Audi), amelyeket nem tépázott meg a válság.
Ám míg korábban havonta átlagosan száz autót tudtak eladni, az idén az év első két hónapjában összesen nyolcvanat. Miközben az árrésüket leszorították és kisebb-nagyobb kedvezményekkel kínálják a gépkocsikat, a helyzethez igazodva visszafogták az értékesítési és marketingköltségeiket is, és csökkentették raktárkészletüket. Egyúttal bővítették szervizrészlegüket, mivel tapasztalataik szerint sokan elnyújtják autójuk „kihordási idejét”, és most inkább javíttatják azokat, mint cserélik. Ugyanakkor fejlesztési elképzeléseiket sem adták fel, a piac fellendülésében bízva folytatják az új, négyezer négyzetméteres Auditerminál építését, az értékesítők számára pedig angolnyelv-tanfolyamot szerveznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.