A leszállóhely újranyitása alkalmából tartott sajtótájékoztatón az üzemeltető cég, az SCD-csoporttal együttműködésben működő FB Airport Kft. ügyvezetője, Gubicza Ágoston elmondta: erre az évre 32 ezer utas fogadását tervezik és öt év alatt szeretnék elérni, hogy a nyereségességhez szükséges 300 ezres utasszámot biztosítani tudják.
A légi közlekedés féléves szünet után indult újra Sármelléken, ahol a korábbi bérlő, az ír hátterű Cape Clear Aviation Kft. (CCA) ellen időközben felszámolási eljárás indult. Korábbi közlések szerint a felszámoló Vectigalis Zrt. egyelőre egy évre adta bérbe a repülőtér eszközeit, a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatai pedig 50+50 éves bérleti szerződést kötöttek a repülőtér területére az SCD-csoporttal.
A nyitónapon leszállt és még várt Fokker 70-es gépekkel együttesen mintegy hetvenen érkeztek Hévízre és a Balatonhoz, az első gép az ünnepi szokások szerint tűzoltók vízsugara alatt gurult be a terminálépület elé.
Az ügyvezető 2004 és 2008 között a CCA első embereként vezette a repülőteret, majd lemondása után a múlt évben az ír tulajdonosok kezébe került az irányítás. A repülőtér forgalma a 2008-as 120 ezerről tavalyra alig 12 ezerre csökkent, elpártolt az addigi legnagyobb partner, az ír Ryanair. Miután a CCA adósságai miatt a cég ellen felszámolási eljárás indult, a tulajdonos önkormányzatok 2009-ben nyilvános pályázat keretében hirdették meg az üzemeltetés jogát - elevenítette fel az előzményeket Gubicza Ágoston.
Az FB Airport ügyvezetője az öt évre készített üzleti terv alapján arról számolt be, hogy az idei évre várt 32 ezer utas után a jövő évben már 88 ezerre, 2012-re pedig 185 ezer utasra számítanak a FlyBalaton repülőtéren.
Az eddigi tárgyalások alapján idén a hévízi Mutsch Ungarn Reisen által szerződött Eurowings Düsseldorfból, Frankfurtból és Hamburgból hoz utazókat, a Salamon Reisen pedig a Hamburg International légitársasággal szerződött lipcsei, drezdai és erfurti járatokra. Várhatóan nyáron Basel és Sármellék között a pozsonyi Danube Wings légitársaság indít gépeket, tárgyalnak egy törökországi, antalyai charterről, de a remények szerint a jövő évtől a Ryanair Londonba és Frankfurtba is repül ismét a Balaton partjáról.
Tomcsányi Gábor, az SCD-csoport vezérigazgatója arról szólt, hogy a következő 5-7 évben jelentős beruházásokat indít a társaság a Balaton térségében, és mindezeket komolyan befolyásolja a Sármelléken megforduló utasok száma. Terveik szerint öt év alatt tudják elérni a gazdaságos, már önfenntartó működéshez szükséges 300 ezres számot.
Berkenyés István, Zalavár polgármestere felidézte, hogy az utolsó hónapokban is számos bizonytalanság adódott a reptér újranyitása körül. Ezért kellett olyan partnert találni, amelyik hosszú távon gondolkodik és tőkeerős, így tudtak 50+50 évre szóló megállapodást kötni az SCD-csoporttal.
Azt minden érintett hangsúlyozta, hogy a térség összefogása nélkül és állami támogatás hiányában nem lehet fenntartani egy regionális repülőteret. Gubicza Ágoston egy korábbi felmérésre hivatkozva hozzá is tette: a Balaton és Hévíz térségébe érkező vendégek átlagosan mintegy 500 eurót költenek el itteni tartózkodásuk során, a pénznek azonban mindössze egy százaléka kerül a repülőtérre, a többi a szolgáltatókat és az államot gyarapítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.