A növekedés azonban nem egyenletes: a Kantar Media által figyelt 19 médiatípusból 13-ban volt növekedés, a többiben csökkentek a bevételek. A legnagyobb mértékű – 22 százalékos – növekedést a regionális tévécsatornák (Spot TV) könyvelhették el, az autóipar, a kereskedelem, a pénzügyi és a politikai szektorok növekvő reklámaktivitásának köszönhetően. Az összbevételek nagyságát tekintve a médiatípus még így is csak a 1997-es szintre tudta felhozni magát.
Jól teljesített a többi televíziós médiatípus is: a hálózatos tévék a Téli Olimpiának köszönhetően 11,6 százalékos növekedést könyvelhettek el, a kábelcsatornák bevétele 8,2, a spanyol nyelvű adóké pedig 7,2 százalékkal nőtt, elsősorban az FMCG és a kereskedelmi szektorokból származó plusz költéseknek köszönhetően.
A rádiópiac három éves pangás után szintén elindult felfelé (+7,4%), a print média azonban továbbra is jócskán le van maradva a többi médiatípushoz képest. Az olvasói lapok bevétele csaknem 4, a helyi napilapoké 5,6 százalékkal csökkent a tavalyi első negyedévhez képest. Néhány kisebb szegmensben volt csak növekedés: a vasárnapi lapokéban 13,7 százalékos, az országos napilapokéban 9,1 százalékos (ez utóbbi leginkább a Wall Street Journalnak köszönhető).
A nagy hirdetők komoly szerepet játszottak a reklámpiac felpezsdítésében. A teljes amerikai reklámköltés közel 60 százalékát adó tíz legnagyobb piaci szektor együttes költése 7,8 százalékkal, a top 10 hirdetőé 10,6 százalékkal bővült. Az autós cégek közel 19, a távközlési és a pénzügyi szektor 10 százalékkal növelte reklámkiadásait.
Hirdetői szinten a Pfizer produkálta a legnagyobb, 46,2 százalékos büdzsénövekedést, a hirdetői toplistát vezető Procter&Gamble 17,7, a második AT&T 26,7, a harmadik helyen álló General Motors – akitől a teljes autópiaci reklámköltés több mint egynegyede származott – pedig 28,5 százalékkal nyomta meg reklámköltését tavaly első negyedévhez képest
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.