BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Kidobott" egy magánvasút céget a MÁV - Büntetőeljárás indulhat

A MÁV Zrt. írásban tájékoztatta a Nemzeti Közlekedési Hatóságot (NKH) az EUROCOM Rail Cargo Zrt. súlyos szerződésszegéséről és fizetési mulasztásáról, egyidejűleg felfüggesztette az árufuvarozó vasúti vállalat hálózat-hozzáférési szerződését.

A szigorú intézkedésrea MÁV szerint azért volt szükség, mert az árufuvarozó cég nem teljesítette a MÁV-val 2010. április 6-án megkötött tartozás-elismerő és fizetési ütemezési megállapodásban vállalt kötelezettségét.
 
Az EUROCOM Zrt. 2009-ben mintegy 1 milliárd forint értékben rendelt meg szolgáltatásokat (menetvonal-biztosítás, vontatásienergia-szolgáltatás) a MÁV Zrt.-től. A cég pénzügyi kötelezettségeit 2009. decemberig – elmaradásokkal ugyan, de – folyamatosan teljesítette, azt követően azonban  számottevően megnövekedtek a lejárt számlatartozásai. 2010. március 18-án már 421 millió forintot tett ki a MÁV-val szemben fennálló, határidőn túli tartozása. 

A folyamatot érzékelve a MÁV Zrt. már 2010 elején azonnali tartozásrendezésre szólította fel az EUROCOM Zrt.-t, kilátásba helyezte a szolgáltatásokból történő kizárását, egyidejűleg felszámolási eljárást indított ellene. A szerződésszegésről a MÁV Zrt. az előírásoknak megfelelően tájékoztatta az NKH-t.

Az egyeztetéseket követően – 2010. április 6-án – fizetési megállapodás jött létre a két társaság között. Ennek értelmében az EUROCOM Zrt.-nek – megállapított ütemezés és határidők szerint – folyamatosan törlesztenie kellett adósságát, valamint előre kellett fizetnie a MÁV Zrt.-től megrendelt szolgáltatásokért. A MÁV azt követően függesztette fel az EUROCOM Zrt. hálózat-hozzáférési szerződését május 6-án, hogy az az április 30-i határidőre nem tett eleget esedékes fizetési kötelezettségének. A MÁV Zrt. megfontolja egy esetleges büntetőeljárás elindítását az ügyben.

Az Eurocom vezére tavaly még optimistán nyilatkozott lapunknak a cég jövőjéről, Sopronfalvi Zoltán akkor úgy vélte, a válság következtében az acélipari- és járműszállítási megrendelések valóban estek, viszont az ásványolajé szinten maradt, ahogyan - az általános vélekedésekkel ellentétben - az építőiparé is.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.