A Nissan a márciussal végződő üzleti évben 42,4 milliárd jenes nettó profitról számolt be, szemben a tavaly 233,7 milliárd jenes veszteséggel. A harmadik legnagyobb japán autógyár 350 milliárd jenes üzemi eredményre számít a 2011 március 31-én végződő üzleti évben. Ez 12 százalékkal haladja meg a tavalyi adatot, de alacsonyabb, mint a Thomson Reuters elemzői konszenzusa. A nettó profit a Nissan várakozásai szerint több mint háromszorosára, 150 milliárd jenre emelkedik, 8 százalékos értékesítésnövekedéssel. A Nissan így összesen 3,8 millió gépkocsi értékesítésére készül ebben az üzleti évben.
A múlthoz képest a Nissan jól teljesített, elsősorban a fejlődő piacoknak és Kínának köszönhetően. Az eredmény megfelelő, főleg annak tudatában, hogy a Nissan nem rendelkezik hibrid modellel. Mostantól azonban élesebb lesz a verseny és eltart egy ideig, amíg a cég bevezetheti elektromos autóját – mondta Koicsi Ogava, a Daiwa Securities elemzője.
A Nissan a Toyota és a Honda mögött haladva igyekszik "zölddé" alakítani imázsát. A cég 2012-re tervezi elektromos modellje, a Leaf szériagyártását a társtulajdonos Renault-val. A francia anyacég vezére, Carlos Ghosn egyébként az elektromos autók egyik fő szószólója a piacon, a menedzser szerint 2020-ra minden tizedik eladott autót elektromotor hajt majd.
A Nissan tavaly 45 százalékkal emelte értékesítéseit Kínában és idén a fejlődő világ másik központjában, Indiában igyekszik megvetni a lábát. Zászlóshajónak számító kompakt modelljével, a Micrával kezdi a gyártást
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.