BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nehéz év után a Praktiker

Bejött a Praktikernek az esztergomi áruháznyitás. A cég huszadik egységének bevétele az április 23-i megnyitó óta eltelt egy hónapban 40 százalékkal volt magasabb, mint a hazai Praktikerek átlagos forgalma, főként amiatt, hogy a vásárlók 65 százaléka Szlovákiából jött. Ez az első Praktiker, ahol euróval is lehet fizetni – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.

A tavalyi volt a hazánkban 12 éve terjeszkedő barkácslánc legnehezebb éve. Az ingatlanpiac zuhanásával párhuzamosan drasztikusan visszaesett az építkezési, renoválási kedv, a támogatások megvonása pedig tovább nehezítette a barkácsáruházak helyzetét. Emiatt a 2008-ban elért 42,9 milliárd forinttal szemben tavaly 35,4 milliárdra csökkent a nettó árbevétel.

Mint Szita Mária beszerzési igazgató elmondta, csak a festékek, a kertészeti termékek és bútorok forgalma nem csökkent. Sokat várnak a magyar Poli-Farbe Kft. és a DuPont konszern együttműködéséből született teflonalapú festékcsaládtól.

Ebben a helyzetben a Praktiker az internetes kereskedelmet tartja az egyik kitörési pontnak, ezért továbbfejleszti webshopját. Az internetes áruház 2009 márciusában indult, s az év végéig 1,7 millió látogató kereste fel, ők elsősorban főként bútort, szerszámokat és világítástechnikai termékeket rendeltek. Az Országos Kereskedelmi Szövetség által 2009 Kereskedelmi Webáruháza címmel elismert bolt részesedése a cég forgalmából a tavalyi 0,5 százalékról napjainkra több mint 1,5 százalékra emelkedett. A webshop tervezését és a programozást kizárólag magyar informatikai szakemberek végezték a Praktiker számára, ráadásul a hazai webshop a Praktiker nemzetközi leányvállalatai számára is mintaként szolgál.

A lassabban fogyó termékek forgási sebességét úgy gyorsítja a cég, hogy a Vatera portálon létrehozta a Praktiker Outletet, ahol az elmúlt év júniusa óta közel 1800-an vásároltak.

Karl-Heinz Keth ugyan nem híve a mindenáron való expanziónak, hiszen mint mondta, az országszerte található 71 barkácsáruház és a számtalan kisebb szaküzlet gyakorlatilag lefedi a piacot, ám azt elmondta lapunknak, hogy a válság után megvizsgálják további áruházak létesítésének lehetőségét Salgótarjánban, Baján és Eger térségében. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.