A ProSiebenSat.1 Csoport folytatta jó üzleti teljesítményét 2010 első negyedévében: A javuló reklámkörnyezetben – különösen Németországban – a Csoport árbevétele 5,0 százalékkal, 658,4 millió euróra nőtt 2009 1. negyedévéhez képest. Az EBITDA 128,6 millió EUR lett, ami 37,1 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos negyedévében. A konszolidált nettó eredmény 21,2 millió euróra nőtt, szemben a tavalyi 1,7 millió eurós veszteséggel.
A februári olimpiai közvetítések nagy nézőszámokat vonzottak a közszolgálati csatornákhoz. Ennek ellenére 2010 első negyedévében a ProSiebenSat.1 Csoport rendkívül erős verseny mellett is javítani tudta közönségarányát a tavalyihoz képest legfőbb piacán, Németországban. A Csoport németországi adói, a SAT.1, a ProSieben, a kabel eins és az N24 0,6 százalékponttal 29,7 százalékra növelték első negyedévi közönségarányukat.
Előrejelzés: óvatos optimizmus
A gazdasági helyzet javulása – amely már 2009 negyedik negyedévében is érzékelhető volt – tovább folytatódik, különösen Németországban, a ProSiebenSat.1 Csoport legfontosabb árbevétel-termelő piacán. A piacok kiszámíthatósága azonban továbbra is alacsony szintű.
A ProSiebenSat.1 vezérigazgatója Thomas Ebeling szerint „a reklámpiacon most tapasztalható fellendülés némileg optimistábbá tesz bennünket a 2010-es év egészét tekintve, mint amilyenek az év elején voltunk. Ugyanakkor még nem látható, mennyire marad tartós ez a trend. A gazdasági feltételektől függetlenül feladataink az idén változatlanok: továbbra is költséghatékonyan kell működnünk, javítanunk kell nézettségi teljesítményünket, és folytatnunk kell az újabb árbevételi források előteremtését. Az idei évre a célunk az eredmény további növelése, költségeink változatlan szinten tartásával vagy kismértékű csökkentésével egyidejűleg."
Jelentős árbevételek 2010. 1. negyedévében
A Csoport összárbevétele 31,4 millió euróval, azaz 5 százalékkal, 658,4 millió euróra emelkedett. Miután a reklámpiac kedvezőbb irányba fordult, a Csoport növelni tudta tévés reklámbevételeit, különösen a német piacon. A szabadon fogható német nyelvű tévés szegmens (Németország, Ausztria, Svájc) jelentése szerint a külső árbevételek 27,9 millió euróval, azaz 7,2 százalékkal, 416,7 millió euróra nőttek a tavalyi azonos negyedévhez képest.
A szabadon fogható nemzetközi tévés szegmens, amelybe a hollandiai, belgiumi, valamint az észak- és kelet-európai régiók tévés piacai tartoznak, szintén 4,5 százalékos növekedéssel indította az évet, így az árbevétel-160,8 millió euró volt (2009 1. negyedév: 153,9 millió EUR). Az árbevétel-növekedés nagy része magasabb forgalmazási bevételekből származott, amely – különösen a skandináviai piacokon – meghaladta a tavalyi szintet.
Az elmúlt néhány hónapban a ProSiebenSat.1 Csoport széleskörű tervcsomagot fogadott el a további árbevétel-források bevonása érdekében. A Csoport bővítette programértékesítési tevékenységét, új csatornákat indított, új árbevétel-forrásokat teremtett, beleértve azt az új üzleti modellt is, amelyben a reklámidőt az árbevétel egy bizonyos részéért cserébe adják. Ezek a stratégiai kezdeményezések hozzájárulhatnak a jövőbeli növekedéshez.
Nagyobb eredmény, jobb költségszerkezet
Az árbevétel-növekedés és a költségek szinten tartása együttesen azt eredményezte, hogy a Csoport EBITDA mutatója 34,8 millió euróval, azaz 37,1 százalékkal 128,6 millió euróra emelkedett. Az EBITDA-hányad 15,0 százalékról 19,5 százalékra nőtt. Az EBITDA mutató 31,9 százalékkal 119,2 millió euróra nőtt (2009 1. negyedév: 90,4 millió EUR). Az adók és nem ellenőrző érdekeltségek nélkül a ProSiebenSat.1 Csoport eredménye 21,2 millió EUR volt 2010 első negyedévében, ami 22,9 millió eurós növekedést jelent az előző évhez képest.
Az összes költség 574,2 millió euró volt (2009 1. negyedév: 577,6 millió EUR). A Csoport üzemi költségei – azaz az összes költség csökkentve a nem ismétlődő kiadásokkal, az amortizációval és értékvesztéssel – majdnem a tavalyi szinten voltak, 532,2 millió euróval (2009 1. negyedév: 536,3 millió EUR).
Tavaly a ProSiebenSat.1 Csoport határozott lépéseket tett a költségek csökkentése és folyamatainak hatékonyabb szervezése érdekében. Különösen Németországban sikerült megtakarítani üzemi költségeket azzal, hogy a cégcsoport berlini tevékenységének nagy részét átköltöztette Münchenbe, és hogy a szabadon fogható tévés tevékenységnél egy keresztfunkciós mátrix szervezetet vezetett be. A költségszerkezet tartós javulása hatással volt a szegmens árbevétel-teljesítményére is: az EBITDA 2009 1. negyedévéhez képest a ProSiebenSat.1 Csoport mindhárom üzleti szegmensében növekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.