A Hitachi konglomerátum mintegy 900 céget foglal magába, a márkanév alatt a rizsfőzőtől az az erőművekig számtalan terméket forgalmaz. 2009 elején a Hitachi azt tervezte, hogy idén márciusig 800-ra csökkenti a tagvállalatok számát, de eddig a csökkenés mindössze 10 százalékos.
A cég most jelentős átalakulásra készül, tőkebefektetéseinek 70 százalékát, 1,4 trillió jent fordít a legfontosabb szektorokra, úgy mint: az elektromos hálózatok, a cloud computing, az akkumulátorok, a vasutak és az erőművek - tudósít a Reuters.
Hiroaki Nakanisi, a vállalat elnöke sajtótájékoztatón közölte: fúziókkal és akvizíciókkal erősítik a cég pozícióit és céljuk az értékesítési bevétel és a profit növelése. A Hitachi a tervek szerint a 2013 márciusával végződő üzleti évet 5 százalékos profit marzzsal és 10,5 trillió jenes értékesítési forgalommal zárja. Így az elmúlt évben gyűjtött 202 milliárdról 525 milliárd jenre emelkedhet a haszon.
A japán vállalat az elmúlt évtizedben 1,2 trillió jen veszteséget halmozott fel, és öt mínuszban zárt évet követően tavaly jelentett először ismét nyereséget. A konszern most az áramvonalasítás mellett a külpiacokon szeretne erősíteni: a jelenlegi 41 százalékról több mint 50 százalékra növelik a tengerentúli eladásokat. Nakanisi a külpiaci teljesítmény gyengeségét és a korábbi minőségi gondokat tekinti a fő problémának, de véleménye szerint a Hitachi széles termékválasztékával versenyre kelhet az olyan riválisokkal, mint a General Electric. Az elnök úgy fogalmazott: ideje, hogy a Hitachi védekezés helyett támadásba lendüljön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.