A jól megválasztott webcím, címsor, kulcsszavak és a megfelelő fogalmazás akár ötven százalékot is javíthat egy-egy weboldal teljesítményén a Google keresési listáján, így az internetes oldal látogatottságán is – derül ki a BBIA Interaktív Ügynökség frissen ismertetett tanulmányából. A nemzetközi felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az elmúlt években drasztikusan csökkent a keresésekre fordított idő. 2006-ban az amerikai felhasználók kereséseinek még csak mintegy 25 százaléka tartott kevesebb mint öt percig. Egy évvel később már a keresések 72 százaléka nem haladta meg az öt percet, így ha egy weboldalnak jobb a teljesítménye a keresési listán, nagyobb eséllyel találják meg a felhasználók.
A BBIA Interaktív Ügynökség tapasztalatai szerint a Google-on végrehajtott kereséseknél általában csak a sorban megjelenő első négy találatra kattintanak rá az internetezők. Ebben a tekintetben a felmérések szerint nem változik jelentősen a felhasználók viselkedése az évek során. Ha a lista felső részében nem találnak a keresési céljuknak megfelelő tartalmat, továbblépnek, és ebben az esetben a jobb oldalon elhelyezett hirdetések közül is többet nyithatnak meg, mint amikor az első négy között megtalálják, amit kerestek. A felmérés szerint egyébként a figyelem mintegy hetven százalékát a valódi keresési találatok kapják meg, és mindössze harminc százalék jut a felugró hirdetésekre. A hirdetőknek jó tudni, hogy a látogatók figyelmének túlnyomó része az első három hirdetésre esik.
A hirdetések felépítése tekintetében a BBIA Interaktív Ügynökség úgy látja, hogy a legnagyobb súlyt a webcím kapja, ezt követi a címsor és a leírás. A felmérés adatai szerint a tömör és figyelemfelkeltő webcímek hozzák a legtöbb kattintást. Mert bár a hosszabb címek esetében a figyelem megnő, az internetezők ebben az esetben nem mindig olvassák végig a szöveget, így pedig a hirdetésben található lényegi információk könnyen elveszhetnek. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.