BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Robert Bosch több ezer embert bocsát el

Megint elbocsátások, megint Németország, ezúttal a német autóipar egyik csillagáról, bevételalapon a világ legnagyobb autóipari beszállítójáról van szó. A Robert Bosch több ezer munkahelyet szüntet meg, az ok a gyenge kereslet és a kínai versenytársak nyomása.

Nem kevesebb mint 5500 munkahellyel szegényedhet az alkatrész-beszállító, a Magyarországon is jelen lévő Robert Bosch, újabb felvonást adva a német autóipar szenvedéséről szóló tragédiához. 

A Robert Bosch idén már bejelentett egy nagy leépítést, máris érkezik a következő elbocsátási hullám German Economy Shrank in Third Quarter Amid Recession Threat
A Robert Bosch idén már bejelentett egy nagy leépítést, máris érkezik a következő elbocsátási hullám / Fotó: Bócsi Krisztián

Az információ az IG Metall szakszervezettől származik, közleményük szerint – amelyet a Bloomberg idéz – a világ legnagyobb autóipari beszállítója az automatizált vezetéshez és kormányzáshoz kapcsolódó termékek gyártásában szüntet meg munkahelyeket, főleg Németországban.

A terve nem nagy meglepetés, ismerve a német autóipar állapotát: az év elején már 7000 fős létszámleépítést jelentett be a Bosch, és Stefan Hartung vezérigazgató a közelmúltban nem zárta ki, hogy ennél is több munkavállalót bocsáthatnak el. 

A Bosch egy szóvivője megerősítette, hogy a csoport összesen 5500 munkahelyet szüntetne meg, ebből, 3800-at Németországban. 

Az autóipar jelentős túlkapacitástól szenved

– írta közleményében a vállalat. Hozzátették: a verseny, az árnyomás tovább fokozódott. A leépítés tényleges nagysága a munkavállalók képviselőivel folytatandó tárgyalásoktól is függ. 

Másfél milliárd autóban van Bosch-alkatrész

A Bosch a globális autóiparban is nagy név, olyannyira, hogy a világon forgalomban lévő másfél milliárd jármű gyakorlatilag mindegyikében van tőlük származó alkatrész – jegyzi meg a Bloomberg. A termékkörük rendkívül széles körű, mindent gyártanak a gyertyáktól az automatizált vezetést lehetővé tevő szoftverekig. 

A vállalat rengeteget fektetett a technológiái fejlesztésébe, csakhogy az új autók iránti csökkenő kereslet neki is megálljt parancsolt.

Az európai autóipar máig nem jutott vissza a pandémia előtti, évi majdnem 16 millió jármű gyártását jelentő csúcsra, és a vállalatok vezető karcsúsítani kénytelenek – mint például a Continental AG és a  ZF Friedrichshafen AG –, arra készülve, hogy a kereslet tartósan alacsony marad. Az autóalkatrész-ipar mintegy 1,7 millió embert alkalmaz Európában.   

Az autó-összeszerelésben ugyanez a folyamat zajlik. A Ford Motor szerdán jelentett be 4000 fős elbocsátást, ami az állomány 14 százaléka. Példátlan gyárbezárásokra készül Németországban a Volkswagen AG, és költségei lefaragását tervezi Mercedes-Benz Group AG is.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.