A University of California kutatói San Diegoban a University of Washington munkatársaival közösen publikáltak egy tanulmányt, amely szerint katasztrofális biztonsági rések vannak a gépkocsik fedélzeti számítógépeiben. A sok kis komputer, amely a vezérlés elektronikáját irányítja, és így összeköttetésben áll a fékekkel is, mind biztonsági kockázatot jelent, állítják a kutatók - számol be a világtudomány.hu.
Képesek voltak menet közben blokkolni az egyes kerekek fékjeit, leállítani a motort, a fűtést vagy a rádiót felkapcsolni, illetve felerősíteni, vagy a be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztető hangokat teljes erővel megszólaltatni. Megbolondították az ablaktörlőt és a külső és belső világítást is.
A szörnyülködés után a szakértők azt mondták, ez csak blöff, ilyet nem lehet megtenni, mindegy, hogy mit írnak az autóhackelésről, nincs olyan veszély, hogy az út széléről rádiójelekkel blokkolni lehessen egy kocsi fékjeit.
A válasz mégis az, hogy a dolog lehetséges, de előtte szabotázsra van szükség, manipulálni kell a gépkocsi komputerét, amit a diagnózis csatlakozón keresztül egy laptop segítségével meg lehet csinálni, és máris sikeres lehet egy másik autóból végrehajtva a hackertámadás, de ehhez távirányított, második számítógépre van szükség. Ugyanakkor terroristák ezt a dolgot egy távirányított bombával intézték eddig is…
Idegen kezek a volánnál és idegen lábak a fékpedálon: amerikai kutatók menet közben törték fel egy szériaautó fedélzeti számítógépét. A következmények beláthatatlanok lehetnek, mert így manipulálni lehet például a fékeket - írja a világtudomány.hu. világtudomány.hu-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.