Mint ismert, az elutasítás legfőbb oka a járművek fékrendszerével volt kapcsolatos. Habár az Alstom Transport kötöttpályás járművein található modern fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és Európai Uniós előírásoknak, a magyar OVSZ vonatkozó előírásainak nem felel meg.
Hivatalos fellebbezésében az Alstom Transport megnevezi azon nemzetközi nagyvárosokat, amelyek olyan Metropolis metrószerelvényeket üzemeltetnek vagy rendeltek az Alstom Transport-tól, amelyek fék architektúrája ugyanolyan, mint a Budapest számára gyártott Metropolis metrószerelvények fékberendezése. Ezen városok többek között a következők: Szingapúr (ahol az Alstom építette a világ legnagyobb, teljesen automata metróvonalát), Shanghai, Barcelona és Isztambul.
A Budapesti Közlekedési Vállalat azon bejelentésével kapcsolatban, amely szerint a társaság vizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint jogi és pénzügyi következményeit, az Alstom álláspontja az, hogy a szerződés BKV Zrt. általi felmondásának körülményei nem állnak fenn.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2010. július 30-án kelt közigazgatási határozatában elutasította az Alstom által a budapesti 2-es metróvonalra gyártott új Metropolis metrószerelvények típusengedélyének kiadását. Az elutasítás legfőbb oka a járművek fékrendszerével kapcsolatos. Az elutasítás következményeként a Budapesti Közlekedési Vállalat bejelentette, hogy megvizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint jogi és pénzügyi következményeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.