Április és június között a Toyota 190,5 milliárd jenes (2,2 milliárd dollár) profitról számolt be, míg az előz év azonos időszakát 77,8 milliárd jenes mínuszban zárta a cég. Az első pénzügyi negyedévben a japán vállalat árbevétele 27 százalékkal, 4,87 ezer milliárd jenre emelkedett, és az autógyártó a 2011 márciusával záruló üzleti évre vonatkozó profitvárakozását 310 milliárdról 340 milliárd jenre emelte.
Ugyanakkor a világ első számú autógyártójának eredményei nem nyugtatják meg a befektetőket, hiszen a Toyota haszonkulcsa az első negyedévben 4,3 százalék volt, míg a hazai rivális Nissan 8,2, a Honda pedig 9,9 százalékos profitmarzzsal büszkélkedhet. És bár a cég emelte az éves haszon várakozását, a szerdán közzétett szám messze elmarad a Thomson Reuters elemzői által jósolt 526,5 milliárd jenes profitcéltól.
Mitsushige Akino, az Ichiyoshi Investment Management vezető alapkezelője úgy látja, hogy a Toyota számára a legnagyobb gondot az Észak-amerikai piac gyengülése okozhatja. Az elemző szerint az aggodalmakra utal az említett, nyomot profitvárakozás.
A Toyotát ráadásul a versenytárs Nissannal, és a Hondával ellentétben erősebben sújtja a jen árfolyamának emelkedése, ami csökkenti a japán exportőrök versenyképességét és a külföldön megtermelt profit mértékét. A Toyota a riválisoknál nagyobb arányban exportálja a gépkocsikat, a Japánban gyártott autók 60 százalékát értékesítik a tengerentúlon. Takahiko Ijichi szenior ügyvezető igazgató egy sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: jelenleg nem láthatóak tisztán a várható devizamozgások, mindenesetre a Toyota erős profitcsökkenéssel számol a második negyedévben a jen árfolyama kapcsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.