A hangalapú bevételek folyamatos csökkenésével szembesülő távközlési társaságok kénytelenek más területeken keresni az újabb bevételi lehetőségeket. Ezek egy része szorosabban köthető az alapszolgáltatásokhoz, más részük csak nagyon áttételesen. Az MTelekom esetében az előbbiekhez kapcsolhatók egyebek mellett a különféle mobilvásárlási lehetőségek, ahová a most bevezetendő utasbiztosítás is sorolható. Az utóbbihoz pedig leginkább a társaság energiapiaci megjelenése köthető, ahol az ügyfélszolgálat lehet a kapocs. A legnagyobb hazai távközlési csoport pénzügyi beszámolóiban külön tételként nem szerepelnek ezek a bevételek. Lapunk kérdésére a szegmens forgalmáról csupán annyit árultak el, hogy a mobilvásárlásból befolyt összeg az idei első fél évben 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A most bevezetendő új szolgáltatások közül a készülékbiztosításban egy év alatt 20 ezres ügyfélszámot, az utasbiztosításban ugyanezen időszak alatt 10 ezres tranzakciószámot valószínűsítenek a cég szakértői.
Az előbbihez a nagy értékű okos telefonok terjedése adja az alapot, bár a biztosítás nemcsak ezekre az eszközökre, hanem az olcsóbb mobiltelefonokra is köthető a vásárláskor vagy azt követő 60 napon belül – mondta Pukler Gábor innovációs és üzletfejlesztési igazgató. A társaság kétféle havidíjas csomaggal lép a piacra. A kisebb, 490 forintos havi díjú a véletlenszerű károsodások, elemi kár, leejtés, törés, vízbeejtés és a mások által elkövetett rongálás esetén nyújt megoldást. Lopás, rablás esetére viszont csak a magasabb kategóriájú, havi 790 forintért igénybe vehető csomag nyújt védelmet, a cascóhoz hasonlóan néhány ezer forintos önrész vállalása mellett. A biztosítás ugyanakkor csak a készülék hardverére terjed ki, a SIM kártyán okozott károkra nem. Ebben a pénzügyi szolgáltatásban a cég szakmai partnere az ACE Group.
A hamarosan induló másik projektben az Union Biztosítóval szerződött az MTelekom. A cégek szakértői bíznak abban, hogy a szolgáltatással javítható majd a külföldre utazók utasbiztosítás-kötési hajlandósága. Egy friss felmérés szerint az országhatáron túl üdülők 70 százaléka nem köt semmilyen utas- és poggyászbiztosítást. A távközlési cég kínálatában nem ez az első utasbiztosítási szolgáltatás, néhány éve az Atlasz Biztosítóval közösen már árultak mobilon megköthető utasbiztosítást, ez azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az akkori konstrukció ugyanis bonyolultabb volt a mostaninál, az érvényességhez szükség volt egy papíralapú, aláírt kötvényre is, amelyet az ügyfél a határon vehetett át. Ezzel a lehetőséggel nagyon kevesen éltek, a továbbfejlesztett változat az autópálya-matrica vásárlásához hasonlóan egyszerű SMS-váltással menet közben vagy akár a határt átlépve is elintézhető – hangsúlyozta Pukler Gábor.
Új vizekre evezve
Vannak sikeres és kevésbé sikeres profilidegen projektek a távközlési csoport kínálatában. Az előbbihez sorolható a társaság megjelenése a liberalizált energiapiacon, ahol tavasz óta 10 ezer ügyfelet gyűjtött a ténylegesen augusztustól induló lehetőséghez. Az utóbbi kategóriában említhető az egy éve elindult Otthonőrző szolgáltatás, amely webkamerán, nyitás- és mozgásérzékelőkön keresztül figyeli a felhasználó otthonát. Riasztás kérhető betörés, lakástűz, gázszivárgás és egyéb rendkívüli esetben. A szolgáltatásra előfizetők száma azonban a többezres várakozásokkal szemben jelenleg csupán néhány száz. Megyeri Tibor szerint ez részben azzal magyarázható, hogy eddig nem igazán reklámozták a terméket, és azóta szükségesnek ítélték annak újraárazását is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.