BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új hódításra készül a BMW - Már nem is olyan mini a Mini

A BMW teljesen új vásárlóközönséget szeretne megkaparintani a Mini új változatával. A cél az, hogy a divat autót a családok számára is vonzóvá tegyék.

A cél az, hogy teljesen új vevőkört szerezzünk – mondta a Bloombergnek Hans-Joachim Leonhardt, a Mini termék menedzsere, aki szerint az egyedülálló fiataloktól a kisgyerekes családokig mindenki találhat magának megfelelő Minit. A tulajdonos BMW a Countryman típustól várja az áttörést, az új verzió része a Mini márka teljes átalakítási folyamatának, amely 2001-ben kezdődött.

A müncheni székhelyű cég ebben az évben adta el a veszteséges MG Rover csoportot, és kezdte meg a kisautó imázsának átalakítását. Erre nagy szükség volt, hiszen a BMW 1994-ben 1,2 milliárd euróért vásárolta meg a márkát, és a következő évben a piaci részesedés csökkenése miatt 6 milliárd eurós veszteséget halmozott fel. 2001-ben azonban megkezdték az átsrukturálást, és azóta 1,7 millió Mini talált gazdára, és Stefan Bratzel, a Bergisch-Gladbach-i Egyetem autóipari tanszékének professzora szerint sikeresnek tekinthető, de van egy gond. A Mini elsősorban az olyan "trendsetterek" körében népszerű, akik nem maradnak hosszú ideig hűségesek egy márkához.

Az elődeinél nagyobb csomagtérrel rendelkező Countrymant szeptember 18-án kezdik értékesíteni Európában, és alapára 20 200 euró lesz. A BMW várakozásai szerint ez a típus a későbbiekben a Mini eladások 20 százalékát biztosíthatja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.