A cél az, hogy teljesen új vevőkört szerezzünk – mondta a Bloombergnek Hans-Joachim Leonhardt, a Mini termék menedzsere, aki szerint az egyedülálló fiataloktól a kisgyerekes családokig mindenki találhat magának megfelelő Minit. A tulajdonos BMW a Countryman típustól várja az áttörést, az új verzió része a Mini márka teljes átalakítási folyamatának, amely 2001-ben kezdődött.
A müncheni székhelyű cég ebben az évben adta el a veszteséges MG Rover csoportot, és kezdte meg a kisautó imázsának átalakítását. Erre nagy szükség volt, hiszen a BMW 1994-ben 1,2 milliárd euróért vásárolta meg a márkát, és a következő évben a piaci részesedés csökkenése miatt 6 milliárd eurós veszteséget halmozott fel. 2001-ben azonban megkezdték az átsrukturálást, és azóta 1,7 millió Mini talált gazdára, és Stefan Bratzel, a Bergisch-Gladbach-i Egyetem autóipari tanszékének professzora szerint sikeresnek tekinthető, de van egy gond. A Mini elsősorban az olyan "trendsetterek" körében népszerű, akik nem maradnak hosszú ideig hűségesek egy márkához.
Az elődeinél nagyobb csomagtérrel rendelkező Countrymant szeptember 18-án kezdik értékesíteni Európában, és alapára 20 200 euró lesz. A BMW várakozásai szerint ez a típus a későbbiekben a Mini eladások 20 százalékát biztosíthatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.