A legóvatosabbnak a Futuresource Consulting bizonyult, szakértői szerint ebben az évben világszerte 1,5 millió 3D-s televízió eladásával lehet számolni, ugyanez a mutató a Display Searchnél negyedéve még 2,5 millió volt, a napokban kiadott legújabb előrejelzése szerint viszont már eléri a 3,4 milliót. Elemzőinek mostani meglátása szerint négy éven belül a piac már megközelítheti az évi 43 milliót. Jelenleg az újonnan eladásra kínált lapostévék alig 5 százaléka 3D-s, az arány 2014-re már elérheti a 37 százalékot.
Igaz, hogy a boltokban ma még főként a kétdimenziós televíziók dominálnak, a szórakoztató elektronika holnap Berlinben záruló legutóbbi nemzetközi seregszemléjén, az IFA-n egyértelműen a 3D technológiáé a főszerep.
A piackutatók egy dologban viszont egyetértenek, hogy a 3D tévéket gyártók az első években főként az amerikai keresletre építhetnek, az idén eladandó mennyiség több mint a felének az USA lesz a felvevőpiaca.
Ahhoz azonban, hogy az új technológia terjedése beváltsa a piackutatók és a készülékgyártók reményeit, szükség van megfelelő 3D-s tartalmakra is. A tartalomipar szereplői is elindultak már, de a készülékgyártóknál jóval lassabb ütemben, így nem véletlen, hogy végül a gyártók is egyre inkább bekapcsolódnak a 3D-s tartalmak előállításába, erre utal jó néhány a közlemúltban bejelentett stratégiai együttműködés a számítógépes játékgyártókkal, vagy a tévécsatornákat üzemeltetőkkel.
A 3D-s tartalmak eddigi egyértelmű nyertesei a sport- és játékrajongók, előbbiek a Roland Garros teniszverseny játszmáit, valamint a dél-afrikai focivébét követhették a megszokottnál eggyel több dimenzióban. Addig is amíg a profi 3D tartalmak elkészülnek, már annak sincs akadálya, hogy házilag készítsünk ilyeneket az ugyancsak az IFA-n bemutatott háromdimenziós kamera jóvoltából.
3D-s tévépenetráció
(a háztartások százalékában)
USA Nyugat-Európa
2010 3,0 1,0
2011 5,0 2,0
2012 11,5 5,5
2013 28,0 13,0
2014 47,0 23,5
2015 70,0 39,0
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.