BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Araszolgat a Megasztár, tarol az X-Faktor

Így is markáns különbség van a két tehetségkutató teljesítménye között. A TV2 azért kicsit közelebb került a piacvezetőhöz a héten - közölte a Médiainfó.

Mind a teljes lakosságban, mind a 18-49 éves korosztályban az RTL Klub tehetségkutatója, az X-Faktor volt a legnézettebb műsor az Nielsen Közönségmérés adatai alapján. A tehetségkutató a 4 év felettiek között 1 991 567, míg a kereskedelmileg fontos célcsoportban 938 704 fős nézettséget (AMR) ért el. Ez 22,1 százalékos nézettséget (AMR százalék), és 48,1 százalékos közönségarányt jelent a 18-49 éves korosztályban. Ez egyébként a teljes népességben kicsit kevesebb nézőt jelent a megelőző héthez képest, viszont néhány ezres javulást a 18-49 éves korosztályban.

Így sincs oka aggodalomra az RTL Klubnak, mivel a TV2-n futó Megasztár 5. még mindig néhány százezres távolságból figyelheti konkurensét. Igaz ugyanakkor, hogy a bejáratott műsor javítani tudott az előző héthez képest. A teljes lakosság körében 1 469 626 fős nézettséget ért el a műsor a 38. héten, míg a 18-49 éveseknél ugyanez 590 615 fő volt. Ez a kereskedelmi korcsoportban 13,9 AMR százalék és 29,4 SHR százalék. A megelőző héten a nézettség a teljes lakosságban 1 271 427, 18-49-ben pedig 490 332 fő volt, a trend tehát pozitív - írja a Médiainfó.

Ez a javulás a Megasztárnál arra volt jó, hogy teljes lakosságban a TV2 legnézettebb műsora lett, amit a Napló követ, 18-49-ben viszont az Indiana Jones széria aktuális része jobban teljesített. A megelőző héten a tehetségkutatót teljes lakosságban és a kereskedelmi célcsoportban is három-három TV2-s műsor előzte meg, s az utóbbi célcsoportban még top10-be sem került azon listán, melyen minden műsor a legnézettebb adásával szerepel.

A 38. héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban 29,2 százalék volt, szemben a TV2 24,2 százalékával, míg a teljes napon ugyanez 22,3 százalék 20,4 százalék ellenében. A 37. héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya még 29,8 százalék volt a TV2-s 22,8 százalék ellenében. Ez tehát az olló kismértékű szűkülését jelenti a két csatorna között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.