A Magyarországon forgalomban lévő trolibuszok közül leghosszabb és legnagyobb befogadóképességű jármű prototípusának elkészítése 170 millió forintba került - mondta Török Mónika, az önkormányzati tulajdonú cég kommunikációs vezetője.
Hozzátette: új trolibuszt flottakedvezménnyel is csak lényegesen drágábban 180-200 millió forintos indulóáron lehetne vásárolni.
Az SZKT 2004-ben kezdett trolibuszgyártásba, a cég ekkor vásárolt tizenöt használt autóbuszt, amelyeket átalakít, ezek többsége már a város utcáin fut – közölte a szakember.
Az SZKT-ARC típusú járművet a társaság a magyar Auto Rad Controle Kft.-vel közösen gyártotta le. A trolit az autómentes napon egy budapesti járműipari szakkiállításon is bemutatják, majd tesztüzemben a fővárosi utasok is kipróbálhatják – tudatta Török Mónika.
Mocsári Mihály, az SZKT mérnöke elmondta, az új trolibusz hossza 18,75 méter, negyven ülő- és nyolcvannyolc állóhely található rajta. A háromtengelyes járművet 240 kilowatt teljesítményű, háromfázisú aszinkron Skoda motor hajtja meg, végsebessége 65 kilométer/óra. Hajtásrendszer hasznosítja a fékezés során keletkező energiát.
Az alacsonypadlós troli járószintjének magassága 340 milliméter, és ezt a sofőr szükség esetén további 70 milliméterrel tudja csökkenteni. Az utasok kényelmét hővédő üvegezés és kétzónás klímaberendezés szolgálja – tudatta a szakember.
Az I. Trolibusz Napot az SZKT az uniós támogatással indult Trolley – Promote Clean Public Transport program keretében rendezte meg. A cég a projekt részeként – amelyre 426 ezer eurós támogatást nyert – akadálymentes megállókat épít, és korszerűsíti a szegedi trolibuszhálózat egyes csomópontjait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.