Úgy fogalmazott: a magyar és az orosz kormány delegációjának október elejére tervezett találkozójára véglegesítik a magyar légitársaság rendezési tervét, amelyet szakértők dolgoztak ki és az érdekeltek még egyeztetetik.
Fellegi Tamás kifejtette: reményei szerint a tárgyalásokon megszülethet a legmagasabb szinten az a politikai döntés, amely a Malév sorsát meghatározhatja. A kormány továbbra is azt szeretné, ha a Malév magyar tulajdonú nemzeti légitársaság lenne, amely Budapest központtal a gazdasági, turisztikai igényeket kiszolgálja.
A miniszter a minap interjút adott a Világgazdaságnak, amelyben a Malév ügyére is kitért
Ugyanakkor a Malév ebben a formájában nem tartható fenn, az orosz partnerekkel azért kell megállapodást kötni, hogy a cég mostani felépítése megváltoztatható legyen - tette hozzá, de erről részleteket nem közölt.
A Malév 95 százaléknyi részvénye az idén tavasszal a hitelek egy részének tőkévé alakításával került ismét magyar állam tulajdonába, míg a maradék öt százalék az orosz állami Vnyesekonombank érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt.-nél maradt.
A légitársaság visszaállamosítása óta alaptőke emeléssel és tulajdonosi kölcsönök juttatásával mintegy 35 milliárd forint juttatást kapott a Malév. Legutóbb éppen ezen a héten 14,7 milliárd forint tőkeemelés történt és a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 5,7 milliárd forint hitelt nyújtott a légitársaságnak.
A Malév kisebbségi tulajdonosa, az AirBridge Zrt. az orosz állami Vnyesekonombank érdekeltségében van, és maga az orosz bank közvetlenül a Malév finanszírozója is. Márton Attila a légiközlekedésért felelős miniszteri biztos nyár közepén az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a magyar légitársaság 102 millió euróval (jelenlegi árfolyamon mintegy 29 milliárd forint) tartozik az orosz banknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.