Közel 5,5 milliárd forint értékben 16 fejlesztési projekt indult el 2009–10 között a Mobilitás és Multimédia Klaszter kis- és középvállalkozásainak összefogásában – tudtuk meg Pukler Gábortól, a szervezet elnökétől. Ezen kezdeményezések mellett további négy prototípus piaci bevezetése is zajlik, amelyeket a 2009-ben megrendezett Prototípus versenyből választottak ki.
A szervezet 2010-ben elindította kockázatitőke-programját, amelynek keretében négy társaság tőkebevonását menedzselik. Az eddigi tárgyalások eredményeként az egyik cég eljutott az exkluzív ajánlattételi szakaszba – közölte Pukler Gábor.
Az idei év egyik legjelentősebb sikerének azt tartja a Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke, hogy a szervezet bekerült az Európai Unió kiváló klaszterei közé. Az EU közel 2000 klaszteréből alig nyolcvanan jutottak be az elitbe, és Magyarországról csupán két klaszter büszkélkedhet ezzel a címmel.
Az elmúlt egy évben indult fejlesztési projektek megvalósítása során közel 200 új munkahely jön létre, 2011-től pedig innovatív, a csúcstechnológiát képviselő magyar termékek és szolgáltatások jelenhetnek meg a piacon.
Az újdonságok egyike a 3G Multimédia Kft. által kidolgozott rendszer, amelynek fejlesztése jelenleg az utolsó fázisban van, és már keresik a leendő partnereket is. A megoldás folyamatos internetkapcsolat mellett teszi lehetővé a zenehallgatást, személyre szabott, a felhasználó aktuális hangulatához alkalmazkodó online rádióként működik majd – ismertette a rendszert Sziklay-Pap Ferenc, a 3G Multimédia Kft. ügyvezető igazgatója.
A felhasználóknak ráadásul nem is kell aktívan részt venniük a zenék kiválasztásában, ugyanis előzetes beállítások, illetve a regisztráció során megadott adatok alapján a rendszer saját maga képes összeállítani az adott hangulathoz illő választékot. A rendelkezésre álló kínálat nagyságáról pontos adatot nem közölt Sziklay-Pap Ferenc, annyit azonban elmondott, hogy szeretnék a korlátlanság érzését nyújtani a felhasználóknak.
A megoldás mellett az üzleti modell is újszerű, hiszen nem saját maguk által üzemeltetett netes zeneáruházat terveztek a cégnél, hanem arra készülnek, hogy a kifejlesztett platformot értékesítik majd komoly marketing- és márkaépítési tapasztalattal, illetve felhasználói táborral rendelkező partnerek számára. A vevők határozhatják meg, hogyan néz ki majd a felület, amelyen keresztül a kezdeményezést használni lehet, illetve azt is, hogy milyen néven jut majd el a felhasználókhoz. A potenciális ügyfelek főként a távközlési szolgáltatók, a médiavállalkozások, illetve a bankok és az FMCG-cégek közül kerülhetnek ki. A megoldás fő vonzerejét az jelentheti ezen társaságok számára, hogy olyan szolgáltatást kínálhatnak, amely megkülönbözteti őket riválisaiktól, és alkalmas lehet arra, hogy pozitív érzelmi kötődést alakítson ki a fogyasztóban. A fejlesztés jelenleg az utolsó fázisban van, és már keresik a leendő partnereket is – tette hozzá Sziklay-Pap Ferenc.
A megoldás sikerének kulcseleme, hogy a felhasználók úgy érezhessék, ingyen jutnak hozzá – mutatott rá a 3G Multimédia Kft. ügyvezetője. A cégek dönthetnek úgy, hogy az előfizetési díjon keresztül fizettetik meg a netes zeneszolgáltatás költségeit a fogyasztókkal, de szerencsésebb konstrukció lenne, ha a marketing-költségvetésükből vagy a médiacégeknél a hirdetési bevételeikből finanszíroznák a kezdeményezést, és valóban nem kerülne semmibe az embereknek. Persze ehhez jelentős szemléletváltásra van szükség a potenciális partnerek körében, de Sziklay-Pap Ferenc szerint egyáltalán nem reménytelen a helyzet. A projekt kivitelezéséhez az MM Klaszteren keresztül 280 millió forintnyi uniós pályázati forráshoz jutottak a fejlesztők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.