Siim Kallas a CER igazgatósági ülésén elmondta, hogy térségünk problémájával tisztában van, de szerinte nem feltétlenül a legdrágább fejlesztéseken keresztül vezet az út a minőségi személyszállításhoz. Nem biztos például, hogy régiónknak nagy sebességű vasutat kell építenie, hiszen az csak nagy távolságokon és nagy tömegek szállítása esetén gazdaságos, ekkora utazási igény viszont nem jellemző az új uniós tagországokban (Lengyelországot kivéve, ahol épp egy ilyen tender folyik). Annál reálisabb cél az óránként 120-160 kilométeres átlagsebesség elérése.
A CER igazgatósága előtt Siim Kallas ismertette az egységes európai vasút létrejöttét segítő és később nagy nyilvánosság előtt is elhangzott (VG, 2010. szept. 22.) terveket. Ezekből Berényi János azt emelte ki lapunknak, hogy Kallas szerint „tűzzel-vassal” azonos versenyfeltételeket kell teremteni a közút és a vasút között. Ennek eszköze lehet az elektronikus, használatarányos útdíj bevezetése, valamint az, hogy a környezeti károk elhárításának vonzatait az okozónak kell viselnie. Meg kell szabadítani a vasutat a korábbi évtizedekben felhalmozott, úgynevezett történelmi adósságoktól, és kiszámítható közszolgáltatási szerződéseket kell kötni velük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.