Eladta az Orangeways Zrt. busztársaságban lévő 90 százalékos részesedését az eddigi pénzügyi befektető, Kedves Ferenc. Az ország egyik leggazdagabb embere annak idején 200 millió forinttal szállt be a cégbe a Haszon Magazin korábbi írása szerint. Az új tulajdonos a menedzsmentet képviselő ORW Hungaria Kft., amely mögött Bakos Roland Zoltán áll. Őt az Orangeways közelgő, új közgyűlésén választják be az igazgatóságba, s teszik meg annak elnökévé is.
A tranzakció során a komfortbusztársaságban együtt 90 százalékot ellenőrző Eliz Capital Zrt. és a Corvusco Kft. került át az ORW Hungariához, a 10 százalékos tulajdonos Orangeways Invest Holding pedig Kovács Miklós vezérigazgatóé maradt – tájékoztatták lapunkat a busztársaságnál. (Az Orangeways Invest Holdingot cégbírósági adatok szerint Kovács Miklós a SchifferBohuslav Kft. közbeiktatásával ellenőrzi, de mellette résztulajdonos három magánszemély is.)
A tulajdonosváltásról kiadott közlemény szerint Kedves Ferenc a társaság 2007-es megalakulása óta elért „jelentős fejlődés értéknövekedését realizálta” érdekeltsége eladása révén. Az értékesítési árat azonban nem hozták nyilvánosságra, és érdeklődésünkre sem fedték fel, mondván, így állapodtak meg az adásvételi szerződés megkötésekor. Túl nagy összegről mindazonáltal nem lehetett szó, mert cégbírósági adatok szerint az Orangeways tavaly 1,15 milliárd forintos forgalomból 253 milliós veszteséget hozott ki. Ráadásul 1,66 milliárdos kötelezettséggel zárta az évet, ebből 745 millió forint volt a hosszú lejáratú.2010 első felében viszont a buszcég több mint 750 millió forintos árbevételt ért el, és már nyereséges is volt. Tovább kívánja bővíteni külföldi viszonylatai járatszámát, de elsősorban belföldi részesedése növelésére összpontosít. Dombóváron, Tamásiban, illetve Baján elért sikereire építve újabb hazai települések közösségi közlekedésében szeretne megbízásokat szerezni. Arra számít, hogy kialakított, hatékony működési modellje révén a továbbiakban is eséllyel pályázik a vidéki városok tömegközlekedés-fejlesztési pályázatain. Mint beszámoltunk, versenyben van a BKV jelenleg is futó midibusztenderén is. Ugyanakkor ismert, hogy a hazai szabályozás állította akadályok miatt a fajlagosan nagyobb hasznot hozó, magyarországi távolságibusz-közlekedésben még nem tudta megvetni a lábát. BHL
Magyar gyártótól szeretne vásárolni, ahogyan magyar (a Mol) a társaság üzemanyag-ellátója is. A Malévval stratégiai együttműködése van. Belföldön Volán- és önkormányzati megbízások révén is növeli járatai számát. 2009-es árbevételének több mint harmada belföldről származott.
Magyar gyártótól szeretne vásárolni, ahogyan magyar (a Mol) a társaság üzemanyag-ellátója is. A Malévval stratégiai együttműködése van. Belföldön Volán- és önkormányzati megbízások révén is növeli járatai számát. 2009-es árbevételének több mint harmada belföldről származott.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.