BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több a céges mobilnetező

Már több, mint egymillióan vásároltak Magyarországon mobilinternet előfizetést, és azoknak a száma, akik ezt aktívan használják is már közel 900 ezer.

Közülük egyre többen vannak olyanok, akik a szélessávú mobiladatátvitelre céges ügyfélként fizetnek elő. Az internet-előfizetéssel rendelkező vállalkozások húsz százalékánál már mobilinternet-kártyát is találtak a Bellresearch piackutatói legutóbbi jelentésük szerint.

Igaz, jelzik az elemzők a vállalatok és az intézmények zöme továbbra is elsősorban a hagyományos vezetékes, vagyis a dsl típusú világhálós kapcsolatokra építenek, kétharmaduknál található meg az erre a technológiára épülő hozzáférés. A kisebb cégek esetében jelentős arányt képvisel még a kábelinternet, a nagyoknál pedig a bérelt vonali elérések elterjedtsége. Minél nagyobb egy vállalat, vagy intézmény annál valószínűbb, hogy egyszerre több technológiára is előfizetnek - mutat rá a BellResearch elemzése. Míg például a legalább 250 főt foglalkoztató cégek kétharmadánál több megoldás is van internetelérésre, addig ugyanez az arány a kis- és középvállalatoknál mindössze 35 százalék, a mikrovállalati szegmensben pedig alig 9 százalék körüli. Manapság azonban már a leggyakoribb "párosításnak" a dsl és a mobilinternet számít.

Ez is alátámasztja az elemzők azon megállapítását miszerint az elmúlt egy év nyertese a világhálós hozzáférések magyarországi piacán egyértelműen a mobilinternet, és vele együtt az infrastruktúrát és a ráépülő szolgáltatásokat egyaránt kínáló hazai mobiloperátorok. A nagyvállalatok háromötödénél, a középvállalatok kétötödénél, de már a mikrovállalatok 18 százalékánál is találunk mobilnetes számítógépet. Az intézmények a vállalatokhoz képest kissé tartózkodóbbak, körükben 12 százalék a mobilnetes kártya elterjedtsége. Értelemszerűen főleg a laptopok terjedésével lendült fel főként a mobilnetes előfizetések vásárlása a vállalkozások körében.

A kizárólag internet-hozzáférésre használt kártyák száma egy év alatt megduplázódott. A szegmens bővülése az egész piacra kedvező hatást gyakorolt, az előfizetői szám összességében mintegy ötödével bővült. A hangsúlyok változását jól mutatja, hogy a teljes üzleti szférában a mintegy 180 ezer vezetékes internet-előfizetésre ma már több mint 100 ezer mobilinternet-kártya jut - áll a kutatásban.
Ahhoz képest, hogy viszonylag fiatal technológia még a mobilnet, a minőségével kapcsolatban kedvezően nyilatkoznak róla a felhasználók. A mobilnet adatkapcsolati megbízhatóságának egyéb szélessávú megoldásokkal szembeni összehasonlítása is többségében kedvező. A kutatásba bevont cégek közül csak minden ötödik válaszolt úgy, hogy nem tudja megítélni, a többieknek pedig kevesebb, mint az egyharmada véli úgy, hogy megbízhatóságban elmarad a vezetékesektől, miközben minden második válaszadó szerint a mobilnet minősége nagyjából egyezik a fix netével.

A kutatás további eredményei szerint a céges körben a vezetékes internetkapcsolatok száma stagnál, ami a piac telítődésére, illetve a mobil szélessáv helyettesítő hatására vezethető vissza. Míg a nagyobb vállalkozások, intézmények esetében a mobilnettel kapcsolatban inkább a kiegészítő jelleg dominál, addig a mikrovállalkozásoknál lényegében a vezetékes helyébe lépett az új világhálós technológia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.