Valamivel több mint egy hónapja az Opel és az Audi is jelentős beruházásokat jelentett be Magyarországon: míg az előbbi félmilliárd, az utóbbi kilencszáz millió euróval bővíti a már meglévő üzemét Szentgotthárdon és Győrött. Az alacsony költségek a gyártók állításai szerint kevésbé játszottak szerepet a döntésben, mint a kedvező infrastruktúra, a beszállítói háttér és a képzett munkaerő.
A lap szerint a német vállalatok a beruházási költség öt százalékát kapták támogatásként a magyar államtól, idézik Orbán Viktor azon nyilatkozatát, amely szerint Magyarországot a régió legdinamikusabb, s a befektetők számára leginkább vonzó államává szeretné tenni. Ahogy fogalmaz a cikk szerzője, Magyarország a járműgyártás új Eldorádója akar lenni.
Magyarország ugyanakkor –az évi 180,5 ezer évente gyártott autóval– jóval elmarad a régió többi országától: Csehországban több mint 967,7 ezer, Lengyelországban 861,0 ezer járművet raknak össze egy esztendő alatt, Szlovákiában is 462,3 ezer autó gördül ki a gyárakból. A magyarországi fejlesztések azonban ígéretesek: az Audi és Mercedes gyár néhány éven belül 225 ezer dobhatja meg a hazai kibocsátást.
Die Presse kitért arra, hogy hazánkban valóban kedvező a beszállítói háttér, hiszen a legnagyobbak, mint a Bosch, a Continental, a Knorr-Bremse, a ZF már évek óta jelen vannak Magyarországon, s továbbiak megjelenésére lehet számítani: az indiai SMR Mosonmagyaróváron, az amerikai Allison Szentgotthárdon alapít üzemet.
A lap azonban felhívja a figyelmet arra, hogy a gyártóknak hazánk csupán a „kritikus tömeg” eléréséig lesz érdekes. Jelenleg Magyarországon 712 euró a bruttó átlagbér, s a munkanélküliek száma is meglehetősen magas. A jól képzett munkaerő még a győri és budapesti fejlett térségekben is igencsak megkérdőjelezhető. Az elemzés szerint a vállalatoknak át kell majd lépniük határaikat és szorosan együtt kell működniük a helyi intézményekkel, hogy a későbbiekben biztosítsák a valóban képzett munkaerőt – fogalmaz a szerző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.