BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új piacon nyomul az Apple

Hamarosan Európában is debütál az Apple mobil hirdetési rendszere az iAd, amely egységesíti az iPhone és iPad alkalmazásokon megjelenő hirdetéseket. Az ingyenes alkalmazások mellett eddig is futottak reklámok, ám ezek többnyire egy-egy ügynökség kasszáját hízlalták.

A vállalatok a jövőben várhatóan a legtöbb alkalmazás az Apple multimédiás fronton is igen erős iAd megoldását használják majd. Az Apple már júliusban elindította a szolgáltatást az Egyesült Államokban, s az elmúlt hetekben már kétszer elhalasztotta az európai premiert. Az Apple mintegy egymillió dollárt költ arra, hogy szolgáltatását népszerűsítse a kontinensen.

Az ingyenes alkalmazások mellett eddig is feltűntek reklámok, amelyet digitális ügynökségek értékesítettek. Most a reklámfelületeket közvetlenül az Apple értékesíti, a megjelenő hirdetéseket saját szervereik szolgálják ki és ígéretük szerint, a bevételek több mint felét a hirdetést megjelenítő alkalmazás fejlesztőjének adja.

Egy reklámügynökség képviselője szerint az iAd drága és nehezen kezelhető, az Apple korántsem annyira vonzó név a szakmában, mint ahogy azt Steve Jobs képzeli – idéz a Finantial Times néhány reklámügynökséget.

A rendszerre most előfizető vállalatok hirdetései az iPhone és iPod touch felhasználók képernyőjén fog feltűnni december elején. Az FT értesülései szerint a legnagyobb reklámköltők, a L’Oréal, a Renault  és a Nestlé várhatóan előfizet az iAd-re.

A reklámügynökségek szerint az Apple még csak most próbálgatja a szárnyait a reklámpiacon. Egyik napról a másikra nem válnak marketing-ügynökséggé, és az infrastruktúra is hiányzik hozzá. Az ügyfelek egyelőre nem veszik komolyan az iAd-et, a legtöbben a kísérleti kategóriába sorolják a mobil hirdetési rendszert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.