A vállalatok a jövőben várhatóan a legtöbb alkalmazás az Apple multimédiás fronton is igen erős iAd megoldását használják majd. Az Apple már júliusban elindította a szolgáltatást az Egyesült Államokban, s az elmúlt hetekben már kétszer elhalasztotta az európai premiert. Az Apple mintegy egymillió dollárt költ arra, hogy szolgáltatását népszerűsítse a kontinensen.
Az ingyenes alkalmazások mellett eddig is feltűntek reklámok, amelyet digitális ügynökségek értékesítettek. Most a reklámfelületeket közvetlenül az Apple értékesíti, a megjelenő hirdetéseket saját szervereik szolgálják ki és ígéretük szerint, a bevételek több mint felét a hirdetést megjelenítő alkalmazás fejlesztőjének adja.
Egy reklámügynökség képviselője szerint az iAd drága és nehezen kezelhető, az Apple korántsem annyira vonzó név a szakmában, mint ahogy azt Steve Jobs képzeli – idéz a Finantial Times néhány reklámügynökséget.
A rendszerre most előfizető vállalatok hirdetései az iPhone és iPod touch felhasználók képernyőjén fog feltűnni december elején. Az FT értesülései szerint a legnagyobb reklámköltők, a L’Oréal, a Renault és a Nestlé várhatóan előfizet az iAd-re.
A reklámügynökségek szerint az Apple még csak most próbálgatja a szárnyait a reklámpiacon. Egyik napról a másikra nem válnak marketing-ügynökséggé, és az infrastruktúra is hiányzik hozzá. Az ügyfelek egyelőre nem veszik komolyan az iAd-et, a legtöbben a kísérleti kategóriába sorolják a mobil hirdetési rendszert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.