BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Forbes: Milyen márkákról beszéltek a legtöbbet idén?

A Zeta Interactive piackutató idén is összeállította azoknak a márkáknak a listáját, amelyekről a legtöbb szó esett az interneten.

A cég nem csak társalgások mennyiségét, de az értékét is figyelembe is veszi a lista összeállításakor, tehát súlyozza, hogy a fogyasztók inkább pozitív vagy negatív véleményt formálnak egy-egy márkáról.

Eszerint az első helyet az Amazon foglalja el, amely idén letaszította a trónról a Microsoftot. Második az alacsony árakkal hirdető diszkont óriás, a Wal-Mart, harmadik pedig az Apple. De az első tízbe került a Hyundai (negyedik) és a Volkswagen (kilencedik) is, ami jól jelzi, hogy az amerikai netezők számára a kedvező ár elsődleges fontosságú.

A Forbes tudósítása szerint a Microsoft azért esett vissza hat helyet a listán, mert bár továbbra is újdonságokkal lepi meg a piacot, a fogyasztók a technológia és nem az értékét fogalmát kapcsolják a cég nevéhez. Ezzel szemben az Amazonhoz olyan kifejezések társulnak, mint gyorsaság vagy az üzleti lehetőségek.

Az idei év egyébként az e-olvasóé, ezt tükrözi, hogy az Amazon győzelme mellett nem csak az iPaddel előrukkoló Apple, de a Barnes&Noble is felkerült a listára. A jelek szerint nem káros, ha egy cég szélsőséges véleményeket generál. Az Apple-lel kapcsolatos csevej 78 százalékban pozitív, 22 százalékban negatív, a vállalat helyezése pedig azt mutatja, hogy a negatív reklám is reklám, amennyiben segíti a cégnév napirenden tartását. Az árérzékeny autóvásárlás elterjedését jól mutatja, hogy a Hyundai olyan jelzőknek köszönhette sikerét, mint "hatékony", "takarékos", a Volkswagen pedig a minőséggel vonzotta a fogyasztókat.

A bankoknak viszont még nagy utat kell megtenniük, amíg visszanyerik a lakosság bizalmát: a Goldman Sachs például harmadik a legrosszabb hírű márkák sorában.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.