RANGSOR. A KSH közreadta az év első kilenc hónapjának adatai alapján összeállított szállodai toplistákat, amelyek a három-négy csillagos házak ötvenes, illetve az ötcsillagos kategóriában nyilván tartott 23 szálloda rangsorát tartalmazzák. A Turizmus Panorámában megjelent listákból kiderül, összárbevétel alapján az ötcsillagos hotelek között a Sofitel Budapest Chain Bridge áll az első helyen, míg a négycsillagosoknál a Ramada Resort Aquaworld Hotel, a három-csillagosoknál pedig a hévizi Hunguest Hotel Panoráma végzett az élen.
A rangsorok készítése során a hazai 3–5 csillagos szállodák közül 732, legalább az év felében működő hotelt vettek górcső alá, ezek 47 ezer szobájukkal a teljes magyarországi szállodakapacitás 90 százalékát jelentik. Érdekesség, hogy amennyiben a 3–5 csillagos házakat egy kalap alá vesszük, az összes bevétel alapján az első ötven helyezett között csak 14 ötcsillagos hotel szerepelne a 33 négy- és a 3 háromcsillagos szálló mellett. Sőt, három olyan ötcsillagos szálloda is van, amely az összesített 3–5 csillagos házak sorában még az első 100 helyezett közé sem férne be.
Mindhárom kategóriára jellemző, hogy ugyanannak a hotelnek a pozíciói jelentősen eltérnek az egyes kulcsindikátorok (összbevétel, átlagár, RevPar, foglaltság) alapján készült listákon. Ez elsősorban azzal magyarázható, hogy a házak az erős verseny miatt folyamatosan gazdagítják a szolgáltatási portfóliójukat – gyors ütemben bővülnek a wellness-, gyógy-, szépségápolási, rendezvény- és konferenciaszolgáltatások, amelyek a szállásadás mellett mind-mind hozzájárulnak a bevételek gyarapításához –, és ez is az egyik oka annak, hogy az összes bevétel alapján éllovas házak a RevPar-listán nem állnak feltétlenül előkelő helyen. A bevételek és a foglaltság összefüggése valamivel szorosabb, de érdekes, hogy az 50 legnagyobb árbevételt produkált házat tartalmazó lista 11 négy- és 15 háromcsillagos szállodai szereplője nem tudott a 100 közé kerülni foglaltsága alapján. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.