Tavaly összesen 9,6 millió utast szállított a Wizz Air, ebből 1,2 millió volt a budapesti járatok utasa. Ezzel a légitársaság 12,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Ferihegyen. Az egyes piacokkal kapcsolatban Váradi József arról számolt be, hogy a legnagyobb arányban, 33 százalékkal a romániai forgalom emelkedett tavaly az előző évhez képest. A lengyel piac viszont "csalódást keltett" tavaly, mert három hónapra gyakorlatilag "összeomlott" a piac a vulkáni hamu, az elnöki különgép katasztrófája és az árvíz miatt.
A cég gazdálkodására a tartósan magas olajár és az euróhoz képest erős dollár volt hatással, hiszen a beszerzéseket dollárban fizetik. Ugyanakkor a repülőterek, a gyártók, a repülőtéri üzemanyagszállítók gyakran monopol-, vagy ahhoz hasonló helyzetben vannak, ami nehezíti a légitársaságok helyzetét. Jelentős probléma Európában, hogy a légitársaságok viselik azokat a kártérítési terheket, amik nem rajtuk múlnak - utalt a sztrájkok, az időjárás, a vulkáni hamu okozta károkra Váradi József.
A gazdálkodást tekintve a Wizz Air a 2009. évhez hasonlóan teljesített. A számok ismertetése nélkül a vezérigazgató annyit mondott, hogy a 100 millió euró cash flow (készpénz) pozíciót mindig tartani tudják, a profit pedig elfogadható szintű. Az üzemanyag és a devizaárfolyam változását a légitársaság fedezeti ügyletekkel védi ki - mondta Váradi József, de a tartósan magas üzemanyagárakra ez hosszú távon nem jelent megoldást.
Ebben az évben 4 új repülőgépet vesz át a Wizz Air, míg egyet lead. Jelenleg 34 Airbus 320-as üzemeltet a légitársaság. Ezek közül 9 lízingelt, ebből egyet visszaadnak, így az év végére 37 repülőgépe lesz a légitársaságnak. A vezérigazgató megemlítette, hogy a 2017 végéig szóló, 132 repülőgép beszerzését előirányzó programot átütemezték, mert a növekedés a program indításakor tervezetthez képest kisebb. Ebben az évben a forgalom 20 százalékos növekedésével számol a Wizz Air budapesti járatain, ami megfelel az átlagos bővülési tervnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.