BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapesti turisztikai tervek

A tavalyinál feleakkora önkormányzati forrást kap a BTSZK

IDEGENFORGALOM. A korábbinál jóval kevesebb önkormányzati forrásból kell gazdálkodnia a főváros turisztikai marketingjéért felelős szervezetnek, amelyet ez évtől már nem BTH-nak, hanem Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központnak (BTSZK) hívnak. Mint azt Molnár József, a BTSZK igazgatója egy tegnapi sajtóbeszélgetésen elmondta: a szervezetet működtető Fővárosi Közgyűlés az idei évre a korábbi összeg felére, 400 millióról 200 millióra csökkentette a szervezet támogatását. Hozzátette: a drasztikus csökkentés nem veszélyezteti a működésüket, mivel az évi 1,1 milliárd forintos költségvetésükben a saját bevételek aránya eddig is 60-70 százalék körül volt. Véleménye szerint előbbi az idén sem csökken egymilliárd forint alá.

A társaságnál a csökkentett támogatás miatt 2011-ben nagy hangsúlyt fektetnek bevételeik gyarapítására: ennek érdekében tervezik a Budapest kártya szolgáltatásainak kibővítését, és az ebből származó forgalmuk jelentős, 20-30 százalékos növelését. Emellett javasolják a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, hogy vegye bele a Budapest kártyát a cafeteria-rendszerbe, hogy a fővárosba utazó dolgozók nagyobb számban vehessék igénybe a szolgáltatásait.

Szintén több bevételre tennének szert az évek óta sikeresen működő karácsonyi vásárból. Ennek érdekében meghosszabbítanák az időtartamát egészen vízkeresztig, a területét pedig kibővítenék a Vörösmarty teret övező kis utcákra. Az adventi vásár mellett tervezik új rendezvények beindítását is az elő- és utószezonban.

A BTSZK a tervek szerint január végéig együttműködési megállapodást ír alá a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-vel a főváros marketingkommunikációjának egységesítése, az esetleges párhuzamosságok megszüntetése érdekében. Molnár József bízik abban, hogy az MT Zrt. megnövekedett költségvetéséből jut majd a főváros promóciójára is. Az igazgató szerint az MT Zrt.-vel való együttműködés mellett az idei első fél év másik legfontosabb feladata egy fővárosi, az önkormányzatok és a vállalkozások összefogásán alapuló turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezet létrehozására való felkészülés. Amennyiben ez megtörténik, annak Molnár József véleménye szerint jelentős forrásfelszabadító hatása lesz, mivel a TDM költségvetésében külön marketingkeretet hoznak létre. A forrásfelszabadító hatás véleménye szerint elérheti akár a 100-200 millió forintot is.

Kérdésre válaszolva elmondta, abban bízik, hogy konszenzusra jutnak majd azokkal az önkormányzatokkal, amelyek az év végén megemelték, és módosították az idegenforgalmi adót (VG, január 4. és 5.).


Változások

A BTSZK-nál a névváltás mellett a szervezeti struktúra is megváltozott, az idei évtől három divíziót alakítottak ki. A gazdasági-értékesítési divíziót Szávity Krisztina, a marketing és kommunikáció területét Bódis Gábor, a turisztikai szolgáltatási részleget pedig Csizmadia Kristóf vezeti. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.