A Commerzbank jelentése szerint a vendégérkezések számának megoszlás azonban nem egyenletes: Európában a vendégek száma például csak 2,5 százalékkal nőtt, a fejlődő piacok viszont erőteljesebb fejlődésről tudnak beszámolni. Ami Európát illeti, itt is különböző eredményeket láthatunk. Amíg ugyanis Írország és Görögország esetében nagy visszaesést lehetett tapasztalni, addig Németország 12 százalékkal több vendéget tudott elkönyvelni. Az egyes országok eltérő fejlődése ellenére abban azonban egyetértenek a turisztikai szakértők, hogy 2010. rekordév, 2011. pedig még ezeket a kiváló eredményeket is túl fogja szárnyalni.
Hazánk legnagyobb küldőpiacának számító Németországban a gazdasági válság és a bizonytalanság 2010. elején még negatívan befolyásolta az utazási kedvet, ennek ellenére a németek tavasszal mégis útnak indultak. Az ország gazdasági helyzetről érkező pozitív hírek hatására pedig külföldi utazásaik során kb. 3,25 százalékkal többet költöttek, mint 2009-ben.
A növekedés azonban kevésbé a 2010. első felében még inkább óvatosnak nevezhető turistáknak köszönhető, hanem sokkal inkább az üzleti utazók élénkülő utazási és költési kedvének. Összességében a németek 59,4 milliárd eurót hagytak utazásaik során külföldön, s ezáltal 2010-ben is megőrizték az "utazás világbajnokai" címet az amerikaiak, a kínaiak és az angolok előtt. A legtöbb pénzt tavalyhoz hasonlóan idén is Spanyolországban (6,6 milliárd eurót, Ausztriában (6,3 milliárd eurót), Olaszországban (5,8 milliárd eurót) és Franciaországban (3,9 milliárd eurót) adták ki. 2009-hez képest többet költöttek a kiadások listájában az 5. helyen álló Törökországban (+18 százalék).
A német utazók 2009 után 2010-ben is nagyon figyeltek a kiadásaikra, és főként olyan úticélokat választottak, amelyek jól ismertek, kedvező árfekvésűek és közel vannak. Ezért is eshetett sokak választása a szomszédos Csehországra és Lengyelországra. Valamint magára Németországra, ahol 2010-ben 3,9 millióval többen, összesen 112 millióan nyaraltak, s ezzel belföld lett a legkedveltebb úticél. A vendégéjszakák száma azonban nem növekedett hasonló ütemben, ami azzal magyarázható, hogy a 90-es évek óta folyamatosan rövidülnek a nyaralások: átlagosan 3 napnál tovább sehol sem maradnak a németek.
Saját hazájukon belül a legtöbben továbbra is a déli tartományokba utaztak, illetve városlátogatásra - különösen Berlin, Bréma, Hamburg - indultak. Veszített ugyanakkor népszerűségéből a német tengerpart, ami 2009-ben még a Földközi-tenger alternatívájának számított. 2010-et a német utazásszervezők is pozitív mérleggel zárták: a 2-3 százalékos forgalomnövekedés következtében bevételeik elérték a 21,3 milliárd eurót, mégpedig csökkenő árak és egyúttal 5 százalékos vendégszám növekedés mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.