A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Kft. nyolc éve, 2003 és 2006 között minden évben, azóta kétévente vizsgálja a magyar lakosság utazási szokásait. A kutatás három témakörre fókuszál: a vizsgálatot megelőző 12 hónap egy- és többnapos utazásaira, valamint a válaszadók által legfontosabbnak ítélt utazásokra. A megkérdezett háztartások közel 68 százaléka vett részt egynapos, 61 százaléka többnapos üdülésen.
Többnapos belföldi utazáson a megkérdezett magyar háztartások több mint 52 százaléka vett részt. Legnépszerűbb úti céljuk (44,5 százalék) a Balaton volt. A második helyen a Budapest–Közép-Dunavidék (20,7 százalék), a harmadikon Észak-Magyarország (19,3 százalék) áll. A belföldi utazások jelentős része (41,2 százalék) a július–augusztusi főszezonra esett, de a júniusi, illetve az őszi (szeptember–október) utazások aránya is magas volt.
A belföldi utazáson részt vevők motivációi közül a rokonok és ismerősök felkeresése volt a legfontosabb: az utazások 39,9%-ának ez volt a fő célja. A második legnépszerűbb motiváció a vízparti pihenés volt, a belföldi utazások 18,3 százaléka esetében. A harmadik legfontosabb motiváció a nyaraló felkeresése, és jelentős az egészségturizmus (gyógykezelés és wellness) és a városlátogatás szerepe is. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda (10,3 százalék) és az apartman (7,5 százalék) a legnépszerűbb. A belföldi utazások 73,8 százalékában ingyenes szállást vettek igénybe a megkérdezettek.
Az információt gyűjtő belföldi utazók kétharmada (67,0 százalék) internetes honlapok, 60,1 százaléka korábban ott járt személyek segítségével gyűjt turisztikai információt. Egyéb információforrások: prospektusok 35,6 százalék, útikönyvek 33,3 százalék és térképek 33,1 százalék.
Többnapos külföldi utazáson a megkérdezettek 23,5 százaléka vett részt. A külföldi utazások 13,2 százalékának Ausztria volt az úti célja. Horvátországba a külföldi utazások 12,2 százaléka, Romániába 11,4 százaléka, Olaszországba 8,5 százaléka irányult. Az utazások 10,2 százaléka volt Európán kívüli. A külföldi utazások többségére (49,1 százalék) a nyári hónapokban került sor.
Az egynapos utazások zöme belföldre irányult. Belföldi egynapos utazáson az összes megkérdezett kétharmada, 66,5 százaléka járt, akik legnagyobb arányban (37,4 százalék) a Budapest–Közép-Dunavidék turisztikai régiót keresték fel. A belföldi egynapos utazások fő céljai közül kiemelkedett a vásárlás (42,3 százalék), továbbá a rokonok és ismerősök meglátogatása (18,3 százalék), amit a városlátogatás (6,0 százalék), a vízparti üdülés (5,1 százalék) és a gyógykezeltetés (5,0 százalék) követett. A külföldi egynapos utazások döntő részének (72,4 százalék) Ausztria volt az úti célja, a második helyen Szlovákia (15,3 százalék) szerepelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.