A Magyar Suzuki Zrt. tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral. Ősztől pedig a társaság a Swift Sport gyártásába fog; ehhez egy új fejlesztésű 1,6 literes motort kapnak Japánból, míg a dízelmotor az indiai Maruti Suzukitól érkezik.
Az elmúlt évben a magyar leányvállalat szerelőszalagjait több mint 170 ezer autó hagyta el, ennek 15 százaléka volt az azóta már nem gyártott második generációs Swift, míg a tavaly június óta futó harmadik generációs modell részesedése 22 százalékot ért el. Emellett a termelt mennyiség 32 százaléka volt az SX/Sedici, a fennmaradó 31 százalék a Splash/Agila. Esztergom ugyanis a saját modelljeiből bizonyos mennyiséget Sedici és Agila néven szállít a FIAT és az Opel számára.
Az idei 160-170 ezer darabos termelési tervvel kapcsolatban Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezető lapunknak elmondta, hogy annak 40 százaléka lesz a Swift, a fennmaradó részen pedig fele-fele arányban osztozik a másik két modell.
Tegyük hozzá, hogy a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira viszszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre. Ezt megelőzően, 2007–08-ban hat napon át három műszakban termelt a gyár.
Esztergomban a 2008-as 6,43 milliárd forintot követően 2009-ben 35,37 milliárdot fordítottak beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben százszázalékos legyen a robotizáltság. A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992. októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.
Az 54,2 százalékig a Suzuki Motor Corp. tulajdonában lévő vállalat legnagyobb exportpiaca Európa, ám az itteni megrendelések száma is drámaian csökkent a közelmúltban.
Miután azonban az indiai autópiac a kínaihoz hasonlóan erősen bővül, a Maruti Suzuki Újdelhi mellett lévő gyára közelében újabb egységet épít: az 1,3 milliárd dolláros költségvetéssel 2013-ra elkészülő üzem évi 250 ezer kocsi kibocsátására lesz képes. A cég négy indiai gyárának együttes kapacitása már most meghaladja az egymillió darabot.
Az 54,2 százalékig a Suzuki Motor Corp. tulajdonában lévő vállalat legnagyobb exportpiaca Európa, ám az itteni megrendelések száma is drámaian csökkent a közelmúltban.
Miután azonban az indiai autópiac a kínaihoz hasonlóan erősen bővül, a Maruti Suzuki Újdelhi mellett lévő gyára közelében újabb egységet épít: az 1,3 milliárd dolláros költségvetéssel 2013-ra elkészülő üzem évi 250 ezer kocsi kibocsátására lesz képes. A cég négy indiai gyárának együttes kapacitása már most meghaladja az egymillió darabot. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.