Az Európai Unióban a tavaly januárinál 1,4 százalékkal kevesebb, összesen 1,041 millió személy-autót helyeztek forgalomba a múlt hónapban. Érdekes ugyanakkor, hogy az „új” tagországokban 7,4 százalékkal bővült az értékesítés, míg Nyugat-Európában 1,8 százalékos volt a csökkenés. A baj csak az, hogy régiónkban így is csupán 51 500 kocsi került az utakra, míg az EU15-ben 990 ezer. És az sem mellékes, hogy olyan nagy piacokon, mint az olasz, a brit vagy a spanyol tizen-huszonvalahány százalékos viszszaesést regisztráltak.
Az autóipar számára ugyanakkor reményt adhat, hogy Európa gazdasági mozdonya erősen húz: Németországban 16,5 százalékkal, 211 ezerre, Franciaországban pedig 8,5-del, 185 500-ra emelkedtek az eladások. Hollandiában is meglepően erős volt a múlt hónap, hiszen 20 százalékkal, 75 ezer fölé bővült az új autók piaca. Írország sem panaszkodhat, majdnem 30 százalékkal több, 21 ezer kocsi kelt el, míg nálunk 24 százalékos emelkedéssel, 3500.
Januárban a Volkswagen csoport minden márkája jelentősen bővítette eladásait, és így 6 százalékos lett a növekedés átlaga. A nagy tömegmárkák közül még az Opel szerepelt jól, 5,6 százalékos előrelépéssel és 72 500 darabbal. Érdekes, hogy a Ford, a FIAT, a PSA, a Renault és a Toyota is kevesebbet értékesített, mint egy évvel ezelőtt. A Nissan és a Hyundai egyaránt 2,1 százalékkal növelte eladásait, 35, illetve 29 ezerre.
Philippe Saillard, a Nissan Sales Central & Eastern Europe ügyvezető igazgatója a tegnapi sajtóbeszélgetésen elmondta, a márka tavaly 13 százalékkal, 555 ezerre növelte európai értékesítését, helyi gyártása pedig 41 százalékkal, 552 ezer fölé nőtt. A JATO Dynamics adatai szerint Magyarországon a Nissan mind a személyautók, mind a haszonjárművek listáján a 9. helyre lépett az elmúlt évben, ez 3,62 százalékos piaci részesedést jelentett. A márka idei célja a 4 százalék meghaladása. Philippe Saillard azonban úgy látja, továbbra is nehézkes a hitelezés, így a piac csak gyengén bővülhet az idén.
A válság kitörése óta szinte kizárólag cégek vásárolnak a magyar autópiacon. A magánvásárlások növelését úgy próbálja elérni a Hyundai-képviselet, hogy ennek a körnek 30 napos visszavételi garanciát kínál. Ha a járművel legfeljebb 1000 kilométert tettek meg, és a vevőnek nem tetszik, a forgalomba helyezési és egyéb költségek levonásával a vételárat visszafizeti az importőr – jelentette be Markó Zoltán, a Hyundai Holding Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A tavaly több mint ezer személykocsit és haszonjárművet eladott márka 2,3 százalékos piaci részesedését az idén 2,8 százalékra kívánja növelni. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.