Manfred Junkert, a német cipőgyártók szövetségének elnöke szerint a válság alatt nem volt kapacitáshiány a kínai és vietnámi gyártóknál. Ám a dekonjunktúra végi fellendülést egyszerűen nem tudják követni. A kereslet azonban nem is a fejlett országokban jelentkezik: az európai kereskedők termékei iránt éppen Kínában a legnagyobb a kereslet, amit még ott helyben sem tudnak kielégíteni.
A kiegészítők egyébként is a ruházati cégek forgalmának „megmentői”, hiszen a vevők övből, táskából vagy cipőből még mindig hajlandóak többet vásárolni. Németországban például tavaly egy átlagos nő hat pár cipőt vett, a férfiaknál ez a szám mindössze kettő. Az országban egyébként kezd magához térni az iparág: cipőgyártással 80 vállalat foglalkozik, amelyek tavaly 10 százalékos növekedéssel egyben 2,1 milliárd euró árbevételt könyveltek el.
A kereskedők sem panaszkodhatnak: a mintegy 12 ezer cipőbolt forgalma 8 százalékkal 7,9 milliárd euróra bővült – derül ki ágazati statisztikákból. Ha más értékesítési csatornákat – online boltokat, divat-és sportáruházakat - is figyelembe veszünk, akkor az emelkedés szintén 8 százalékos, de a bevétel meghaladja a 12,1 milliárd eurót.
Az iparági szakértők drágulásra figyelmeztetnek: a kínai kapacitáshiány miatt fellépő emelkedő bérek( a Németországban eladott cipők 56 százaléka itt készül), valamint az alapanyagárak növekedése miatt a tavaszi kollekciók 5 százalékkal drágulhatnak. A nyers bőr ára például az elmúlt hónapokban 30 százalékot ugrott. A téli női cipők átlagosan 82 euróba, a nyáriak 62 euróba kerülnek, a férfi modellek esetében 91 a téli, 75 euró a téli cipők átlagára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.