A törvényhozás ugyanis jóváhagyta egy a közúti és vasúti összeköttetést biztosító víz alatti alagút építésének tervét, amely az ígéretek szerint biztonságosabb és környezetkímélőbb lesz, mint az eredetileg tervezett híd.
A két ország 2008-ban egyezett meg arról, hogy az észak-németországi Fehmarn szigetet összekötik a dániai Lolland szigettel a szoroson átvezető közúti és vasúti híd megépítésével. Ám az állami tulajdonú Femern dán cég most a törvényhozóknak módosított tervet terjesztett be egy 18 kilométer hosszú víz alatti alagút építéséről. A költségvetés szerint ennek összege 5,1 milliárd euró lesz.
A tervek szerint az 5,1 milliárd eurós költségű út építését 2014-ben kezdik és 2020-ban fejezik be. Dánia vállalta, hogy egyedül finanszírozza a projektet, mert az összeköttetés megépítéséhez "Dániának egyértelműen nagyobb érdeke fűződik." Az ország reméli, hogy az építkezéshez szubvenciókat kaphat az Európai Uniótól és a költségek mintegy 30 év alatt megtérülnek a használati díjak beszedéséből.
Németország csak 800 millió – 1,7 milliárd eurós költséget vállal fel, amely az útvonalnak a német infrastruktúrával való összekötését fedezi. A Deutsche Welle által idézett tervek szerint a víz alatti út segítségével a Hamburg és Koppenhága közti utat három óra alatt lehet majd megtenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.