BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külpiacon a hazai webboltos

Portfóliót is bővít az Extreme Digital – irány a barkács, a játék és a könyv forgalmazása

Külföldi és itthoni terjeszkedésre, valamint a termékportfólió nagyobb mértékű bővítésére egyaránt készül az idén a hazai online kiskereskedelmi piac egyik meghatározó szereplője. A tíz éve alakult Extreme Digital szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkek és kiegészítőik forgalmazásával kezdte. „Először 2007-ben bővült a termékválaszték a háztartási készülékekkel, az idén pedig bevesszük a kínálatba a barkácskészülékeket; ígéretesnek tűnik a hobbimodellezés és a játékkereskedelem is, amely az utóbbi időben különösen a weben nőtt nagyot” – mondta Várkonyi Balázs résztulajdonos-vezérigazgató. Hozzátette: az

e-könyv-olvasókat a jövő egyik stratégiai termékének tekintik, ehhez a könyves tartalmak is szükségesek. A cég kínálatában azonban nemcsak a digitális irodalom jelenik majd meg, hanem a hagyományos könyvek is. A vezérigazgató szerint a portfólióbővítés egyik részét a kényszer szüli, hiszen a versenytárs netáruházak belépnek az elektronikai eszközök piacára. A másik része viszont természetes folyamat, a vevők a weben is egy helyen szereznének be mindent.

A korábbi fehérárus portfólióbővítés még nem hozta a várt eredményeket, az idei bevétel 10 százalékát tervezik ebből a termékcsoportból. A cégvezető szerint a hűtő- és mosógépek még nem váltak igazán internetes termékké, nem úgy, mint a lapos tévék. Háztartási gépet inkább akkor vásárolunk, amikor a régi elromlik, s akkor viszont az új azonnal kell, nincs idő várni az online rendelésre.

Noha az Extreme Digital forgalmának a 80 százaléka a weben indított eladásokból ered, a cég további „offline” boltokat is tervez. Ezekből jelenleg 11 működik országszerte, de a cég még legalább kettőt-hármat akar nyitni. Kimutatták, hogy azokban a városokban, ahol a társaságnak van valóságos üzlete, többen rendelnek tőlük online is.

„Csehországban, ahol fél éve jelentünk meg, nincs erre szükség” – mondta a vezérigazgató. A csehek jobban megbíznak az internetes rendszerben, nem félnek attól, hogy táblagép helyett téglát kapnak a csomagjukban, nem félnek a bankkártyás fizetéstől sem. Pedig az online kiskereskedelem nálunk is igen szigorú szabályok között működik. A webes kereskedők a vásárlástól számított nyolc napon belül kötelesek szó nélkül visszavenni a vevőnek nem tetsző árut, az ellenértékét a vevő kártyájáról a bank veszi le és nem a webáruház, a garanciális feltételek pedig ugyanazok, mint a hagyományos kereskedelemben. A hazai vevők egy jelentős része még az ingyenes házhoz szállítás igénybevételétől is ódzkodik, a megrendelt árut inkább személyesen veszi át a boltban vagy a céggel szerződésben álló Relay újságosstandokon.

A társaság ettől az évtől felgyorsítja külföldi terjeszkedését is. Tavaly Csehország mellett még Szlovákiában is megjelent, az idén Románia és Ausztria a cél, de utóbbi a német nyelv miatt belépő lehet Németországba is. Ebben az évben jelennek meg először angol nyelvű oldallal is az egyéb piacok célbavételére. Tavaly a külpiaci megrendelések nem érték el az egymilliárd forintot, az idén ennél többel számolnak. Az elmúlt évet 10 milliárd forintot meghaladó bevétellel záró Extreme Digital ebben az évben 15-20 százalékos bővülést remél, 2012-re pedig 15 milliárd forintos forgalmú céggé akar felnőni.

A társaság három és fél éve tőkebevonásról is döntött, ennek eredményeként 2007-ben társult egy svájci pénzügyi befektetővel. A SoftCon AG 25 százalék plusz 1 szavazat fejében azóta is biztosítja a növekedéshez szükséges forrásokat. Ennél többre a vezérigazgató szerint egyelőre nincs szükség.

Online piaci boom Magyarországon

Az elmúlt három év alatt megháromszorozódott Magyarországon az online kereskedelem, amelynek összforgalma 2010-re meghaladta a 130 milliárd forintot, emögött 2700

e-bolt teljesítménye áll.

(Az összeg nem tartalmazza a világhálón lebonyolított turisztikai és biztosítási ügyleteket.)

Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak tavaly már több mint az 1,6 százalékát adta, egy évvel korábban ez a mutató még egy százalékon állt.

A neten számos terméket, főként elektronikai, háztartási eszközöket, ruhákat olcsóbban vehetünk meg, mint a hagyományos kereskedelemben, és az árak is könnyebben összehasonlíthatók.

A webes vásárlásban egyre jobban bízunk, de az online fizetésben még nem követjük a tendenciát, ezt az is jelzi, hogy míg 2006-ban a neten szerzett termékekért 78 százalékban utánvéttel fizettünk, ez a mutató három év alatt alig egy százalékpontot javult.

Az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek.

e-bolt teljesítménye áll.

(Az összeg nem tartalmazza a világhálón lebonyolított turisztikai és biztosítási ügyleteket.)

Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak tavaly már több mint az 1,6 százalékát adta, egy évvel korábban ez a mutató még egy százalékon állt.

A neten számos terméket, főként elektronikai, háztartási eszközöket, ruhákat olcsóbban vehetünk meg, mint a hagyományos kereskedelemben, és az árak is könnyebben összehasonlíthatók.

A webes vásárlásban egyre jobban bízunk, de az online fizetésben még nem követjük a tendenciát, ezt az is jelzi, hogy míg 2006-ban a neten szerzett termékekért 78 százalékban utánvéttel fizettünk, ez a mutató három év alatt alig egy százalékpontot javult.

Az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.