A BP becslése a nyersanyagárak folyamatos emelkedésére alapoz; különösen az acélalapanyag vasérc árnövekedése hathat jelentősebben a beruházás költségeire. A vasérc ára az elmúlt egy évben közel 50 százalékkal emelkedett. A BP a két kisebb rivális projekt, ITGI és a TAP költségeit jóval alacsonyabbra teszi. Míg a BP becslései szerint a 3200 kilométeres Nabucco 14 milliárd euróba kerülne, a mintegy 300 kilométernyi vezeték kiépítését szükségessé tevő ITGI csupán 2,5 milliárd euró lenne, mert ez már meglévő törökországi vezetékhez kapcsolódna. A legolcsóbb és legrövidebb vezeték a TAP-gázvezeték lenne, 1,1 milliárd eurós költséggel. Ugyanakkor mindkét kisebb vezeték szállítási kapacitása csak egyharmada lenne a Nabucco kapacitásának.
A Nabucco konzorcium szerint nem kell egyesíteni a Nabucco és az ITGI, illetve a TAP gázvezeték-beruházásokat; ugyanakkor Reinhard Mitschek, a konzorcium ügyvezető igazgatója a Dow Jones hírügynökségnek a napokban nyilatkozva azt is elmondta: a végső döntés a Nabucco-beruházásról nem születik meg 2012 eleje - vagy legjobb esetben 2011 vége - előtt, így a vezeték építése legkorábban csak 2012-ben kezdődhet.
A konzorcium kedden lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Nabucco gázvezeték 7,9 milliárd eurós beruházási költségét a Nabucco 2005-ös megvalósíthatósági tanulmányának alapján határozták meg. A megadott összeg felülvizsgálat tárgyát képezi, melynek valós tényeken alapuló eredményét a jelenleg zajló részletes műszaki tervezési szakasz lezárását követően a Nabucco közreadja. Amíg ez megtörténik, bármely, más forrásból származó, a Nabucco költségeivel kapcsolatos adat nem több, mint feltételezés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.