Martonyi János külügyminiszter szavai szerint környezetbarátabb módon, annak átalakítása nélkül kell hajózhatóbbá tenni a folyót, és „inkább a hajókat kell a Dunához igazítani, nem pedig a Dunát a hajókhoz”. Az Európai Unióban nincs napirenden a kérdés, ám az EB Duna-stratégia akciótervében a folyó mint szállítási útvonal fejlesztése is megtalálható a célok között.
„A Duna régióra vonatkozó stratégia akcióterve jelenleg nem tervezi vízi erőmű vagy gát építését Magyarországon” – mondta a Világgazdaságnak Ton van Lierop, az Európai Bizottság illetékes szóvivője. Szerinte ez a lehetőség akkor merülhet fel, ha a belvízi hajózásért felelős, Ausztria és Románia által vezetett munkacsoport ezt szükségesnek tartja. Ebben az esetben a testület elkészítené „a szükséges beavatkozásokról szóló terveket” és azok előzetes menetrendjét, a döntéshozatalban pedig Magyarország is részt venne.
Az EB Duna-stratégia akcióterve szerint a fejlesztés érdekében modernizálni kell a hajóflottát és a navigációs eszközöket, fejleszteni a kikötőket, sűríteni a folyó mentén a multimodális, azaz vasúti és közúti átrakodást lehetővé tévő csomópontokat. Az akcióterv azonban arra már nem tér ki, milyen konkrét lehetőségek vannak a Duna hajózhatóbbá tételére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.