A Synergon a közleményben hangsúlyozza: a Synergon Rendszerintegrátor Kft. egyeztetést kezdeményezett a Fővárosi Tűzoltóparancsnoksággal annak érdekében, hogy a szerződést - "a már végleges, átadásra kész állapotra figyelemmel" – teljes mértékben teljesíthesse a cég. Egyben reményét fejezte ki, "hogy a már leszállított, és végső tesztüzem előtt álló rendszer üzembeállásával egyes katasztrófavédelmi és tűzoltósági munkák Budapesten lényegesen leegyszerűsödnek".
Kisdi Márk Máté, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője az MTI-nek elmondta: azért álltak el a szerződéstől, mert a benne foglaltakat a Synergon - amelyet közbeszerzéssel választottak ki - nem tudta teljesíteni. Kiemelte ugyanakkor: a jelenleg is működő, 10 éve munkába állított "ERIR 1" rendszer biztonságosan működik, ezen fogadja a beérkező hívásokat, ennek működésében nincs fennakadás.
A szóvivő kifejtette: a beruházás során több probléma - késedelmes, hibás, illetve részteljesítés - is felmerült, valamint olyan súlyos működési hibák, amelyek "veszélyeztették a riasztási rendszer jövőbeli üzembiztos működését". A vállalkozó a hibákat teljes körűen nem tudta kijavítani, így nem tudott megfelelni a kötelezettségeinek - fűzte hozzá. Elmondta azt is, hogy a tűzoltóság az eddig kifizetett összeget visszaigényli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.