A Honda Motor például 113 beszállítója közül több mint negyvennel még szerdán sem tudta felvenni a kapcsolatot. Az iparág mégis az újrakezdésre készül.
Az amerikai autógyártás fellegvárából, Detroitból azt jelentette a Bloomberg, hogy az ottani márkák igyekeznek fenntartani a termelést addig, amíg alkatrész vagy legalább valami információ érkezik Japánból.
Egyebek között a Ford is azok közt a gyártók között van, amelyek a Japán alkatrészgyártóktól függenek, legyen szó mikrocsipről vagy a hibridautókhoz való akkumulátorokról. A 80 százalékig a Panasonic tulajdonában lévő Sanyo szállítja a Ford Fusion Mexikóban összeszerelt hibridváltozatához az akkumulátorokat.
Szerdán a BMW csoport, és a svéd kamiongyár, a Volvo AB még nem tudta megmondani a természerti csapás milyen mértékben sújtotta beszállítóikat – és vevőiket. A kínai Zhejiang Geely Holding tulajdonában lévő Volvo Cars személyautógyár például részegységeinek 10 százalékát kapja japánból, de Per-Ake Froberg szóvivő sem tudta, a gyári készlet és az úton lévő szállítmány felhasználása után mikor kapnak utánpótlást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.