BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2 300 Nissant tört össze a cunami - Fotó

A cunami összetört 2 300 behajózásra váró Nissant és Infinitit, a természeti csapás következtében több tucat japán alkatrészgyárral nincs kapcsolat, az áramhiány miatt pedig csak félgőzzel indulhatnak ismét az autógyárak.

A Honda Motor például 113 beszállítója közül több mint negyvennel még szerdán sem tudta felvenni a kapcsolatot. Az iparág mégis az újrakezdésre készül.

Az amerikai autógyártás fellegvárából, Detroitból azt jelentette a Bloomberg, hogy az ottani márkák igyekeznek fenntartani a termelést addig, amíg alkatrész vagy legalább valami információ érkezik Japánból.

Egyebek között a Ford is azok közt a gyártók között van, amelyek a Japán alkatrészgyártóktól függenek, legyen szó mikrocsipről vagy a hibridautókhoz való akkumulátorokról. A 80 százalékig a Panasonic tulajdonában lévő Sanyo szállítja a Ford Fusion Mexikóban összeszerelt hibridváltozatához az akkumulátorokat.

Szerdán a BMW csoport, és a svéd kamiongyár, a Volvo AB még nem tudta megmondani a természerti csapás milyen mértékben sújtotta beszállítóikat – és vevőiket. A kínai Zhejiang Geely Holding tulajdonában lévő Volvo Cars személyautógyár például részegységeinek 10 százalékát kapja japánból, de Per-Ake Froberg szóvivő sem tudta, a gyári készlet és az úton lévő szállítmány felhasználása után mikor kapnak utánpótlást.

További részletek a holnapi Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.