Nemcsak 40 százalékos árengedményt, hanem vásárláskor ötezer forintonként 500 forintos ajándékutalványt ajánlott március 11. és 23. között az egyik székesfehérvári Praktiker áruház – értesült a Világgazdaság. A cég honlapja szerint az utalványokat a megyeszékhely másik Praktikerjében lehet levásárolni. Mindez pontosan olyan, mint egy bezárás előtti készletkisöprő akció. Érdeklődésünkre a Budai úti áruház telefonját a fővárosi központba irányították át, ahonnan egyelőre nem kaptunk tájékoztatást.
A helybeliek úgy tudják, hogy a több mint 4 ezer négyzetméteres eladóterű belterületi áruház sorsa tulajdonképpen már 2008-ban megpecsételődött, amikor a Praktiker Magyarország Kft. mintegy 2 milliárdos beruházás eredményeként egy új, 7400 négyzetméteres áruházat építtetett fel. Egy közelmúltban tartott sajtótájékoztatón azt hozta nyilvánosságra a mintegy 130 ezer négyzetméteren kereskedő cég, hogy még jövőre sem nyitnak új áruházat, áruházbővítések sem lesznek, a szükséges felújításokat azonban terv szerint végrehajtják.
Ezzel szemben az egyik versenytárs, az OBI ez év őszén nyitja meg 26. áruházát a Kőbánya és Kispest határán lévő metróállomásnál, a KöKi Terminal projekt keretében. Az új, kétszintes áruház összes alapterülete meghaladja a 11 ezer négyzetmétert, tehát hasonló méretű, mint az Albertfalván, a Soroksári úton, illetve a Fogarasi úton lévő OBI áruház. Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten, s mára hat budapesti és tizenkilenc vidéki áruházban, 181 ezer négyzetméteres eladótéren, 1870 munkatárssal várja a látogatókat. A kereskedelmi lánc egységeit az elmúlt évben felkereső 16 millió látogató 8,3 millió vásárlást bonyolított le.
Igen nehéz éven vannak túl a magyarországi barkácsláncok, ám bizakodásra ad okot, hogy a harmadik negyedévtől javulást tapasztalt a szakma. Előbb csak az elmaradás mérséklődött 2009-es év azonos időszakához képest, majd az utolsó hónapokban a forgalom már meghaladta a bázist. Nyilván ennek köszönhető, hogy a Bauhaus belevágott harmadik áruházának építésébe, amely nyárra készül el Maglódon, és mint Mezei Zsuzsanna marketingvezető lapunkat tájékoztatta: a társaság azért döntött a hálózatbővítés folytatásáról, mert az elmúlt évben a dunakeszi és a szigetszentmiklósi szakáruház forgalma a „várakozásokon felül alakult”.
A magyar piacon éppen négy éve bemutatkozott német barkácslánc páratlanul nagy, 20 ezer négyzetméteren 120 ezer különböző terméket kínáló áruházakat létesít, amelyekben a terjedelmesebb cikkeket vagy gyűjtőcsomagokat olyan úgynevezett drive-in szekcióban kínálják, ahová 3,5 tonnás autóval is be lehet hajtani, és kihajtáskor a kijárati kasszánál lehet fizetni. Az első két egységre több mint 30 millió eurót fordított a Bauhaus, amely 2007-ben még azt tervezte, hogy tíz év alatt húsz megaáruházat létesít Magyarországon.
Óvatosan a hálózatbővítéssel – foglalhatnánk össze a Baumax stratégiáját, amelynek legfőbb oka, hogy nem bérli, hanem saját beruházásban építi fel áruházait. Így ebben az évben csupán a Pesti úti egység 6 millió eurós bővítése fejeződik be, és az áruház alapterülete meghaladja a 12 ezer négyzetmétert. Emellett további 5-6 millió eurót fordítanak a házak korszerűsítésére, átépítésére, a belső felosztás változik, és a szortimentet is megváltoztatták. Kevesebb az autó és a kerékpár-felszerelési cikk, optimalizálták a háztartási felszerelési kínálatot, és bizonyos mértékig csökkent az amúgy sikeres kertészeti osztályok kínálati palettája is.
Vagyis a lassabban forgó készlettől igyekezett megszabadulni az ügyvezetés, amely ugyanakkor egyre inkább a „bütykölők” helyett az iparos vásárlók, a villanyszerelők, burkolók felé fordul.
Az osztrák tulajdonú Baumax-hálózat a múlt héten nyitotta meg 150. áruházát: a karlováci 12 ezer négyzetméteres egység Horvátországban a cég hetedik áruháza.
A francia Bresson család tulajdonában lévő kilenctagú magyarországi Bricostore-lánc évek óta nem mozdul és nem nyilatkozik. Romániában viszont annál inkább aktív: ebben a hónapban két egységgel, 16-ra bővült a hálózat. Nálunk utoljára 2007 decemberében nyílt új Bricostore, mégpedig Miskolcon, ahol már volt OBI és Praktiker áruház. Akkoriban 12 tagú hálózat létrehozása volt a terv. Tudomásunk szerint ennek érdekében korábban telkeket vettek Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Nyíregyházán.
A Komeri közel ezer üzlete közül több mint kétszázban keletkeztek kisebb-nagyobb károk.
A Komeri közel ezer üzlete közül több mint kétszázban keletkeztek kisebb-nagyobb károk.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.