A Fukusima Daini létesítmény a hírhedtté vált fukusimai üzemtől tíz kilométerre található és szintén sérült a március 11-i balesetben. Eddig csak a Daicsi teleppel kapcsolatban érkeztek riasztó hírek: a reaktormag állítólag megrepedt, tengervízzel próbálják hűteni a túlhevülő fűtőelemeket.
A Tokyo Electric Power Company a CNN jelentése szerint közölte: ma a Daini üzemből is füst szállt fel, ugyanakkor eddig nem érkezett jelentés potenciális vészhelyzetről a teleppel kapcsolatban, bár a tíz kilométeres körzetben élő lakosokat kitelepítették a földrengést követően.
A japán földrengéssel kapcsolatos összes hírt elolvashatja itt
Mint arról délelőtt beszámoltunk, a szakemberek eközben tovább küzdenek a Fukusima Daicsi sérült reaktorának stabilizálásán, a friss mérések szerint a teleptől 270 méterre a tengervíz a megengedettnél 3 335-ször több radioaktív jód izotópot tartalmaz. Ez az eddigi legmagasabb érték, a japán atombiztonsági ügynökség pedig az AP jelentése szerint közölte: mindent elkövetnek a szivárgás lokalizálásáért és megállításáért. Korábban már elismerték, hogy a hűtéshez használt víz egy része a tengerbe szivárgott, de egyelőre nem tudni, hogy a reaktor melyik része a bűnös.
A német kikötők üzemeltetői tanácstalanok, mivel heteken belül megérkeznek hozzájuk azok a Japánból indított szállítóhajók, amelynek rakományai vélhetően radioaktív szennyezést tartalmaznak. Egyelőre nem áll készen kidolgozott terv a radioaktív szállítmányok kezelésére.
A Goldman Sachs becslése szerint a japán autóipart ért kár minden elveszetegetett nappal 200 millió dollárral nő. Ami azt jelenti, hogy az elmúlt két hétben a kár 2,8 milliárd dollárra rúgott. Az Advanced Research tokiói ügyvezetője Koji Endo szerint ez az eddigi legnagyobb természeti csapás, amely az autóipart érte. A japán autógyártók adják el a második legtöbb autót a világon, így nemzetgazdaságilag is jelentős kár érte az országot. Ennek ellenére a szakértők úgy vélik, az autóipar Japánban továbbra is meghatározó iparág marad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.