A Kocsis Zoltán által vezényelt Nemzeti Filharmonikus zenekart, illetve Miklósa Erika operaénekesnőt is felvonultató zenés ünnepi műsorral adták át ma délelőtt a magyar főváros repülőterének új utasforgalmi épületét, a SkyCourtot, azaz Égi Udvart. Stílszerűen Liszt Ferenc műveit is játszotta a zenekar a 2-es terminál A és B épülete között elhelyezkedő csarnokban, szerdán ugyanis Ferihegyi repülőtérről Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre keresztelték át a légikikötőt.
Az eseményen jelen volt és köszöntőt mondott Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára. „A Magyarországra repülőn érkezők döntő többsége első benyomásait itt szerzi rólunk, hazánkról. Az új, levegősebb, kényelmesebb terminál egy barátságosabb, otthonosabb ország képét sugallja. A külföldi utakról hazaérkeznünk is egy kicsit kellemesebb, örömtelibb élmény lesz már a közeljövőben” – hangsúlyozta.
Reiner Schränkler, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke ünnepi beszédében kifejtette: „Erős és jelentős tulajdonosi és részvényesi háttérre van szükség ahhoz, hogy sikeresen fejlesszünk egy olyan repülőteret, mint a budapesti. Úgy gondolom, hogy a lehető legjobb háttérre támaszkodhatunk ebben az értelemben”. Jost Lammers, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója az ünnepélyes megnyitón elmondta, a reptér részleges privatizációjakor vállalt 261 millió eurós fejlesztési kötelezettségvállalásból 82 százalékot már teljesítettek. „A fejlesztések nem állnak le, azonnal elkezdjük a 2A és 2B terminál felújítását” – tette hozzá.
A most átadptt SkyCourt épületét Tima Zoltán Ybl-díjas építész és a KÖZTI mérnöki csapata tervezte a Budapest Airport megbízásából és az épület még el sem készült, amikor elnyerte a brit-magyar építőmérnöki kamara Tierney Clark díját. A 2009 tavaszán elkezdett építkezést, amelynek fővállalkozója a szegedi KÉSZ Zrt. volt, a tervezett mintegy 88 millió eurós (körülbelül 24,4 milliárd forintos) költségvetésen belül és a kitűzött határidőre készítette el.
Az Égi Udvar jelentősen, mintegy évi 8,5 millió főre növeli a 2-es terminál eddigi évi 4,5-5 milliósra becsült kapacitását. A SkyCourt teljes kiépülése után pedig a reptér éves forgalma elérheti akár a 20 millió utast.
Az új terminálépületben 4 300 négyzetméteren kínálja a szolgáltatásait 39 különféle kereskedelmi és vendéglátóipari egység – köztük a legnagyobb a német Heinemann Duty Free 1400 négyzetméteres átsétálós rendszerű vámmentes boltja. Az indulási szint központi részén helyezkedik el egy patinás hazai márka, a Gundel kávézója. Körülötte a világmárkákat felvonultató boltoké a főszerep. Ilyen a Hugo Boss, Burberry, Longchamp és a Ralph Lauren divatáru üzlet, de itt lesz a Swarovski csillogó kristály bemutatóterme is. Külön „magyar sarok” képviseli a hazai luxusmárkák kínálatát. Összesen 250 négyzetméteren külön üzlethelyisége lesz a magyar borokat, szalámit, libamájat, paprikát és még sok egyéb finomságot felvonultató Hungaricumnak, valamint egy magyarországi szuveníreket árusító boltnak. A hagyomány és az elegancia képviselője lesz a repülőtéren a Herendi Porcelán Manufaktúra bemutatóterme és szalonja.
A galéria szinten kaptak helyet a legkülönbözőbb éttermek, a nemzetközi repülőtereken és pályaudvarokon is megszokott közös étkező területtel, az angolul „foodcourt”-nak nevezett résszel. A vendéglátó egységek felhozatala között a színes nemzetközi kínálatra lehet számítani: a SkyCourtban ugyanúgy megtalálható lesz a távol-keleti, mint a görög vagy a hagyományos magyar konyha. A magyar repülőtéri kínálatban újdonságnak számít, hogy egyszerre két gyorsétterem is nyílik, a repülőtér által végzett felmérések szerint erre van a legnagyobb igénye az utasoknak. Egymás mellett küzd majd a vevők kegyeiért a Burger King és a Kentucky Fried Chicken.
A galéria szint két legelőkelőbb helyén, a repülőtéri forgalmi előtérre néző 20 méter magas üveg homlokzat mellett a magyar Leroy-lánc étterme és magyarországi premierként a francia Hippopotamus családi étterme kap helyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.