A beruházás több mint 80 százalékát, közel 9,4 milliárd forintot a HungaroControl Zrt. saját maga, saját forrásaiból finanszíroz. A fennmaradó 1,6 milliárd forintot az Európai Unió a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében biztosítja. A 2012 szeptemberében üzembe lépő létesítmény révén műszaki-technológiai szintjét tekintve a HungaroControl lesz a régió egyik élenjáró légiforgalmi szolgálata.
A tavaly 9,49 millió járat, forgalmasabb napokon 28 ezer repülőgép közlekedett Európa felett, és mértékadó prognózisok szerint ez a szám húsz éven belül akár a duplájára is növekedhet. Ez óriási kihívások elé állítja majd a kontinens légiforgalmi iparágát, amely hatékonyságában jelenleg messze elmarad az Egyesült Államok mögött. A forgalomnövekedés miatt bekövetkező torlódások és késések évi mintegy 1 milliárd euró többletköltséget jelentenek főként a légitársaságoknak és az utasoknak, nem beszélve a környezetben okozott károkról.
A HungaroControl már most megfelel azoknak a 2014-re meghatározott teljesítménycéloknak, amelyek révén az Európai Unió a kontinens légiforgalmi irányításának versenyképességét kívánja fokozni - hangsúlyozta Szepessy Kornél, a HungaroControl elnök-vezérigazgatója.
A magyar légiforgalmi szolgálat gyakorlatilag nem okoz késést a légitársaságoknak és az utasoknak, díjtételei pedig több mint 30 százalékkal alacsonyabbak az európai átlagnál. Ám a légi közlekedés gyors fejlődése miatt már most komoly fejlesztésekre, beruházásokra van szükség ahhoz, hogy tartani tudja szolgáltatások magas színvonalát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.