BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A férfiak kedvéért alakult át újra a VW Bogár - Fotó

A Volkswagen újra átalakította 73 éves modelljét, ezzel a Bogár 1998-as ismételt bevezetése óta most először kap új formát.

A Volkswagen arra számít, hogy a megújult design segítségével még több vásárló szívét nyeri el, elsősorban a férfiakét, ugyanis rájuk gondolva alakította át a Bogár külsejét a cég. A gömbölyded formáiról híre Bogár az újratervezést követően kissé laposabb és erőteljesebb lett: az ablakok keskenyebbek, és egy új motor is felkerült a palettára. Az új modell csomagtartója jóval nagyobb lesz, az autóba navigációs rendszert is építenek.

A 170 lóerős, 2,5 literes változat mellett egy 200 lóerős turbó motorral is kapható lesz az új Bogár, szintén a férfiak kedvéért. A felmérések szerint az 1998-ban újraalkotott bogár elsősorban az idősebb nők kedvence lett, ezért – a fókucsoportok tapasztalatainak megfelelően – a 2012-es változat erőteljesebb külsővel próbál hódítani.

Kérdés, hogy a rajongók hogy fogadják majd az elgondolást, tekintve, hogy rendkívül erősen kötődnek érzelmileg az eredeti és az 1998-as Bogárhoz is – mondta az AP-nek Larry Erickson, aki hat évvel ezelőtt újratervezte a Ford Mustangot. A szakértő szerint komoly feladatot állít a tervezők elé, hogy visszaadják a Bogárra jellemző barátságos-önbizalommal teli, de nem agresszív jelleget.

Ráadásul az ismét megújuló Bogárnak sokkal nagyobb versennyel kell szembenéznie az amerikai piacon, mint 1998-as elődjének. Amikor ugyanis tizenhárom évvel ezelőtt a Bogár megjelent az Egyesült Államokban, sem a Fiat 500-as, sem a Mini, sem pedig Smart nem volt még kapható, mostanra viszont a Mini három az egyhez arányban lekörözi a Bogarat az értékesítés tekintetében. A Volkswagen a múlt évben mindössze 16 500 darabot adott el a kisautóból, ami 82 százalékos csökkenés. Ha pedig ehhez az olyan, új versenytársakat is figyelembe vesszük, mint a Kia Soul vagy a Nissan Cube, a VW-nek igencsak nehéz dolga lesz.

Más kérdés, hogy a vállalat évi 1 milliós amerikai értékesítési célját elsősorban az olyan slágerek segítségével szeretné elérni, mint a Jetta vagy a Passat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.