Kereskedelem. Ma nyílik a 74. Deichmann cipőüzlet a Blaha Lujza téren lévő Europeum Bevásárlóközpontban. Czeczeli Tamás, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója elmondta: tíz éve, amikor a német cég a magyar piacra lépett, 70-80 üzlet nyitását tervezték, ma viszont már 120 tagú hálózat létesítése a terv.
Az 550 alkalmazottjának 14 havi bért fizető Deichmann Kft. a tavalyelőtti 12,8 milliárd forintról 15,98 milliárdra növelte forgalmát az elmúlt évben, amikor 11 új üzletet nyitott, így a lánc év végére 72 boltból állt. Az idén is folytatódik a hálózatbővítés: Budapesten négy, vidéken pedig hat új üzlet létesítése szerepel a tervekben.
Az ügyvezető kijelentette, hogy a magyar hálózat üzletszámát reálisan évente tízzel lehet növelni, amelyre mintegy 2,5 millió eurót szán a cég. Ulrich Effing, az anyacég kommunikációs igazgatója hozzátette, miután a Deichmann családi vállalkozás, a fejlesztést a forgalom visszaforgatásából fedezik, és elkerülik a tőzsdét, valamint a hitelfelvételt. A válság éveiben különösen beigazolódott a konzervatív üzletpolitika előnye.
A magyar cipőpiac legnagyobb szereplője a 2009-es 2,67 millióval szemben tavaly 3,17 millió pár cipőt adott el. A cég felmérése szerint tavaly mintegy 11,5 millió pár cipő kelt el a legális kereskedelemben, azonban a feketepiac mérete akár ennek a 40 százalékát is meghaladhatja. Ennek ellenére a kft. az idén egy számjegyű forgalombővülést tervez.
A Deichmann 19 európai országban és az Egyesült Államokban közel 30 ezer embert foglalkoztat 3000 üzletében. A csoportszintű árbevétel tavaly 12 százalékkal, 3,4 milliárd euróra nőtt, miután 138-ról 152 millió párra emelkedett az értékesítés. Az idén üzletek és raktárak létesítésére 194 millió eurót szánnak. n D. K.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.