Az eddig kizárólag sportautókat gyártó Ferrari jövő hónapban mutatja be első családi modelljét. A négyüléses FF csaknem 360 ezer dollárba kerül majd. A Ferrari a Fiat gyár legjövedelmezőbb leányvállalata, adózás előtti eredménye tavaly 23 százalékkal 302 millió euróra emelkedett, árbevétele 1,92 milliárd euróra rúgott.
A szakértők és elemzők sem biztosak abban, hogy pontosan mekkora lehet a Ferrari piaci értéke: Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója kétmilliárd eurót becsül, az elemzők szerint pedig a teljes Fiat csoport értéke nyolcmilliárd euróra tehető. A Fiat 30 százalékban tulajdonosa a Chrysler csoportban, de hozzá tartozik a Maserati, Alfa Romeo és Lancia márkák is.
Marchionne egy interjúban úgy nyilatkozott: „Vannak napok, amikor úgy látom, a Ferrari több mint ötmilliárd eurót is megér”. A vezérigazgató tavaly novemberben vetette fel a Ferrari tőzsdei bevezetését, miután a vállalat bejelentette, meg kell válnia egyes vagyonelemeitől, hogy finanszírozza a Chryslerrel történő fúziót. A Fiat 2010 végén 12,2 milliárd eurós készpénzállományról számolt be, míg adósságállománya 542 millió euróra rúgott. A Fiat egy év alatt csaknem felére csökkentette ipari tevékenységéből eredő adósságállományát.
A Bloomberg elemzőinek konszenzusa szerint a Ferrari piaci részesedése hárommilliárd euró lehet, amely az üzemi eredményének tízszerese. A Deutsche Bank AG elemzője szerint a sportautó-gyártó jövedelmezősége miatt egy tőzsdei bevezetés bizonyosan több befektetőt vonzana.
A Ferrari, amely összesen 2700 alkalmazottat foglalkoztat, tavaly 6 százalékkal több 6573 járművet gyártott. Míg legnagyobb versenytársa, a Lamborghini SpA 1302 autót szállított, s 271 millió euró árbevételt könyvelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.