Ennek révén a magánszemélyek és a cégek az egy adott ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettségeket egyösszegű, nem készpénzes tranzakcióval teljesíthetik.
Két éve még alig egyéves projektként harangozták be az utóbbi időszak egyik legjelentősebb állami informatikai fejlesztési projektjét, az EFER-t. A közhivatalok e-fizetési és elszámolási rendszere többszöri módosítás után végül közel egyéves késéssel idén májusban zárult le. Ennek okát Kratochwill Péter, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) elnöke a projekt lezárását bejelentő tegnapi tájékoztatón a rendszer bonyolultságával, valamint a sok szereplővel magyarázta. Hozzátette, régi adósságot törlesztettek a közel négymilliárd forintba került fejlesztéssel, ennek egy részét állami, más részét uniós forrásból finanszírozták. A projekt lezárásával még nem oldották meg a központi e-fizetés minden feladatát, a most elkészült rendszer nem egy új alkalmazás, hanem a meglévő intézményi és a banki megoldásokat kapcsolja össze egymással – hívta fel a figyelmet Tomsics László projektvezető.
Elsőként az okmányirodák és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal alkalmazza a rendszert, amelyet a Magyar Államkincstár üzemeltet. Az okmányirodákban a fejlesztés nyomán a jövőben egyetlen tranzakcióval, egy összegben fizethető ki az egy adott ügyhöz kapcsolódó összes fizetési kötelezettség. Kratochwill Péter példaként a gépkocsiátírást említette, ahol eddig külön kellett fizetni a törzskönyv és a forgalmi engedély kiállításának a díját, valamint a vagyonátruházási illetéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.