Noha a tervek egyelőre nem irányozzák elő a kifutópályák kapacitásának bővítését, a British Airports Authority (BAA) és a Global Infrastructure Partners, amely a Gatwick reptér tulajdonosa, úgy látják, hogy a beruházás életbevágóan fontos, ha meg akarják őrizni a jelenlegi és visszacsalogatni a korábbi utasokat. A reptér üzemeltetői szerint számtalan utast veszítettek a díjnyertes fejlesztéseket végrehajtó madridi, müncheni és a párizsi Charles De Gaulle repülőterek javára.
"Nem versenyezhetünk Európával, ha 1950-es években épített infrastruktúrát használunk, a jövőnek építünk.- jelentette ki Steve Morgan, a BAA tőkebefektetési programjának vezetője. Az ígéretek szerint ez nagyobb mozgásteret, gyorsabb poggyászkezelést és kellemesebb világítást biztosít az utasoknak, akik többek között vadonatúj mosdókat is használhatnak.
A Heathrow-nak egyébként igazi "mumussal" kell megküzdenie, hiszen amikor 2008-ban megnyitották az 5,5 milliárd font költséggel megépített ötös terminált, már az első napon csődöt mondott a csomagkezelési rendszer, ezért több tízezer poggyász keveredett el és több száz járatot kellett törölni. A menedzsment a Bloombergnek adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy sokat tanultak az esetből.
Mindamellett a Heathrow továbbra is Európa legforgalmasabb repülőtere, a tavalyi 65,9 milliós utasforgalma 0,2 százalékkal kisebb volt, mint 2009-ben. Ugyanakkor a római repülőtér utasforgalma 7,4 százalékkal, a müncheni 6,2 százalékkal, a frankfurti 4,1 százalékkal, az amszterdami 3,2 százalékkal és a madridi pedig 2,8 százalékkal nőtt. A londoni reptéren megforduló utasok 35 százaléka átszáll Heathrow-n.
A fejlesztés az 1955-ben épült, legidősebb, kettes terminál renoválásával kezdődik. 2013-ban, az első fázis befejezését követően lerombolják majd a 42 éves egyes terminált és integrálják a két épületet, így a komplexum évente 30 millió utas fogadására lesz alkalmas, csakúgy, mint a három éve épült ötös terminál.
A Gatwicken már javában tart az átalakítás, olyannyira, hogy az északi terminál renoválása már ebben a hónapban befejeződhet. A tervek szerint a reptér két legfontosabb ügyfele, a British Airways és az EasyJet már szeptemberben birtokba veheti a megújult repteret.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.