BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Masterplast: egyetemistaként alapították, most tőzsdére viszik

A régió egyik legjelentősebb építőanyag-ipari társasága, a tőzsdére készülő Masterplast az idén is folytatja területi terjeszkedését, cél az orosz piac. A nem túl kedvező piaci viszonyok között mérsékeltebb árbevétel-növekedésre, ugyanakkor jelentősebb profitnövekedésre számít ebben az évben a cég.

Nagy bejelentést tett a napokban a régió egyik meghatározó építőanyag-ipari társaság, a Masterplast Group Zrt.: a tőzsdére készülődő cég nyílt részvénytársaságként folytatja április 20-tól a tevékenységét, részeként a vállalatvezetés által meghatározott középtávú stratégiának. A most megtett lépés fontos előfeltétele a kitűzött cél, a tőzsdei bevezetés elérésének – válaszolta kérdésünkre Nádasi Róbert, a cég pénzügyi igazgatója. Mint hozzátette, a társaság menedzsmentje biztosabbnak látja a vállalat finanszírozását tőkepiaci források bevonásával.

A tényleges tőzsdei bevezetést egyébként még több lépés előzi meg, erre egy részletesen kidolgozott tervet készített a cég. Ide tartozik a tőzsdei tájékoztatók kialakítása, a felelős társaságirányítási szabályzatok elkészítése és közzététele, a befektetői tájékoztatáshoz szükséges csatornák megteremtése (pl.:honlap átalakítása), ami jelenleg is folyamatban van.

Az átalakulást követően a két alapító, Tibor Dávid és Ács Balázs – ők egyetemistaként gründolták a céget még 1997-ben – természetesen továbbra is vezető szerepet tölt be. „Bojár Gábor, Gara Iván, és Andrew Szőnyi (Szőnyi András) személyében pedig olyan érett, magát a tőkepiacot és a gazdasági területet jól ismerő, tapasztalt, hiteles szakemberekből áll az igazgatótanács és az auditbizottság, akik szaktudásukkal segíteni tudják a vállalat stratégiai céljainak megvalósítását” – értékelte Nádasi Róbert a személyi kapacitásokat.

A menedzsment által meghatározott középtávú stratégia egyértelműen a növekedést célozza. „Megvizsgáljuk azokat a területeket, ahol a cég növekedhet és ezekben a szegmensekben hajtunk végre beruházásokat. Így például célzottan fejlesztjük az értékesítést, illetve kiemelt figyelmet fordítunk a hőszigetelőanyag-gyártó háttérbázis megteremtésére és bővítésére” – tette hozzá a szakember.

A társaság termelési profilján viszont továbbra sem változtatnak, „úgy gondoljuk, hogy ez a helyes irány” – szögezte le a pénzügyi vezető. „Sőt, elképzeléseink szerint a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetünk a Thermomaster homlokzati hőszigetelő rendszer elemeinek gyártására.” Ugyancsak nagyon fontos a társaság számára a területi terjeszkedés, elsősorban az orosz piac felé nyitnának egy saját leányvállalat létrehozásával.

A Masterplast további piaci terjeszkedéséhez egyébként a külső feltételek is adottak: a közelmúltban szigorított – ám az uniós elvárásoktól még így is jóval elmaradó – épületenergetikai rendelet előírásai alapján úgy látják, a hőszigetelő rendszerek iránti kereslet további fokozódása prognosztizálható.

Az egész építőipart megrázó válságot viszonylag jól vészelte át a társaság, a tavalyi – 85,191 millió eurós – forgalom alig 1,5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi, 86,529 millió eurós bevételtől. Az adózás előtti eredmény 2009-ben 725 ezer euró volt, ez viszont tavaly a még csak előzetes adatok alapján mintegy harmadára csökkent. A kedvezőtlen gazdasági környezetet figyelembe véve – az építőipar teljesítménye itthon 10 százalékkal csökkent 2009-hez képest – elégedett az elmúlt évi teljesítményekkel a pénzügyi vezető. Mint fogalmazott: „a bevételünket gyakorlatilag sikerült szinten tartani annak ellenére, hogy a múlt évben a konszolidáció jegyében két leányvállalatunkat – Koszovóban és Montenegróban – bezártuk.

Nagy sikernek tartjuk viszont, hogy a  cégcsoport konszolidált szinten nyereséges tudott maradni a válság által sújtott időszakban is.” A gazdasági recesszió dacára több kutatás-fejlesztési projektet is elindított tavaly a Masterplast, összesen több mint százmillió forint értékben. Az innovatív fejlesztések az idén is folytatódnak: egy speciális porkeverék összeállítását kezdték meg, a projekt több tízmillió forintba kerül. Az idei pénzügyi tervek szerint – látva a nem túlságosan kecsegtető piaci viszonyokat – mérsékeltebb árbevétel-növekedésre, ugyanakkor a szervezetátalakítások miatt egy jelentősebb profitnövekedésre számít a társaság.

A cég
Az 1997-ben Magyarországon alapított Masterplast mára a régió egyik vezető építőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalatává vált, 12 országban több mint 700 főt foglalkoztat. A társaság üzleti filozófiájának középpontjában a folyamatos fejlesztés, a vevőközpontú szemlélet és a gondosan kiépített partnerkapcsolatok állnak. A Masterplast hat termékcsoportban több mint ezer terméket kínál. Az építőanyag-nagykereskedelem mellett a Masterplast vegyesvállalati megállapodások keretében megalapításától kezdve részt vett az építőanyag-gyártásban. A folyamatos, egységes minőségű kiszolgálás érdekében a vállalatcsoport 2004-ben a Heves megyei Kálon saját gyártóbázist hozott létre. A legfontosabb saját gyártmányok közé a különböző Masterprofil vakolóprofilok és Thermomaster hálós élvédők, az Aquawell bitumenes hullámlemezek, illetve az Isofoam habfólia termékek tartoznak.

Az igazgatótanács

Tibor Dávid - Elnök, a Masterplast egyik alapítója, vezetője. 2007-ben az Ernst & Young Az év üzletembere díján A jövő ígérete címet nyerte el. 2008-ban a Junior Chamber International a világ három legkreatívabb üzletembere közé választotta.

Ács Balázs - Alelnök, Tibor Dáviddal közös cégüket, a Masterplast Nyrt.-t még kft.-ként alapították 1997-ben. Ezt követően szerzett építőmérnöki diplomát 1998-ban. Jelenleg a cég operatív vezérigazgatói posztját tölti be.

Bojár Gábor - A Graphisoft társalapítója, igazgatótanácsának elnöke. A cég részvényeit 2000 óta jegyzik a Budapesti Értéktőzsdén. 1998-ban a Wall Street Journal Közép-Európa tíz legsikeresebb vállalkozója közé választotta.

Gara Iván - Több mint 30 éves tapasztalatával, a magyar bankár társadalom egyik jeles tagja. 2005 óta a Ridge Road Pénzügyi Tanácsadó Kft. tulajdonosa. Előbb mint stratégiai tanácsadó, majd mint az igazgatótanács tagja segíti a Masterplastot.

Szőnyi András - Az Ethyl Corporation (Canada) Limited iparfejlesztési igazgatója volt, számos saját vállalkozást szervezett és működtetett, az Ontario Development Corporation főtanácsadójaként is tevékenykedett.

Az auditbizottság:

• Szőnyi András – elnök

• Bojár Gábor – tag

• Gara Iván – tag

Ács Balázs - Alelnök, Tibor Dáviddal közös cégüket, a Masterplast Nyrt.-t még kft.-ként alapították 1997-ben. Ezt követően szerzett építőmérnöki diplomát 1998-ban. Jelenleg a cég operatív vezérigazgatói posztját tölti be.

Bojár Gábor - A Graphisoft társalapítója, igazgatótanácsának elnöke. A cég részvényeit 2000 óta jegyzik a Budapesti Értéktőzsdén. 1998-ban a Wall Street Journal Közép-Európa tíz legsikeresebb vállalkozója közé választotta.

Gara Iván - Több mint 30 éves tapasztalatával, a magyar bankár társadalom egyik jeles tagja. 2005 óta a Ridge Road Pénzügyi Tanácsadó Kft. tulajdonosa. Előbb mint stratégiai tanácsadó, majd mint az igazgatótanács tagja segíti a Masterplastot.

Szőnyi András - Az Ethyl Corporation (Canada) Limited iparfejlesztési igazgatója volt, számos saját vállalkozást szervezett és működtetett, az Ontario Development Corporation főtanácsadójaként is tevékenykedett.

Az auditbizottság:

• Szőnyi András – elnök

• Bojár Gábor – tag

• Gara Iván – tag Masterplast, eredmények Nádasi Róbert -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.